دو مدیر اسبق هرمزگان در میان وزرای پیشنهادی روحانی به مجلس



صبح ساحل، سیاسی _ در میان گزینه های پیشنهادی دکتر روحانی به مجلس دو چهره با سوابق مدیریت کلان در هرمزگان به چشم می خورد.به گزارش جنوب ایران، نگاهی به سوابق وزرای پیشنهادی دکتر روحانی به مجلس شورای اسلامی نشان می دهد که در ترکیب کابینه دو مدیر اسق هرمزگان به چشم می خورد که سابقه مدیریت در سطوح کلان را در هرمزگان تجربه کرده اند.آشنایی برخی از وزرا با ظرفیت ها و نیروهای انسانی هرمزگان می تواند ضمن تاثیرگذاری بر روند مدیریت اجرایی استانمان، امکان افزایش سرعت توسعه مناطق جنوبی کشور و از جمله جزایر خلیج فارس را فراهم آورد.در میان وزرای پیشنهادی دکتر حسن روحانی دو چهره سیاسی وجود دارد که سابقه مدیریت عالی در هرمزگان را تجربه کرده اند.

مسعود سلطانی فر معاون سیاسی اسبق استانداری هرمزگان گزینه پیشنهادی وزارت ورزش

مسعود سلطانی‌فر از سوی رییس جمهور به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان معرفی شد.

  حسن روحانی اسامی اعضای پیشنهادی کابینه را به مجلس ارائه کرد. پس از پایان مراسم تحلیف ریاست جمهوری، حجت الاسلام حسن روحانی، رییس جمهور دولت یازدهم، مسعود سلطانی‌فر را به عنوان گزینه پیشنهادی خود برای وزارت ورزش و جوانان برای گرفتن رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد. مسعود سلطانی‌فر در صورت کسب آرای مجلس به عنوان دومین وزیر ورزش و جوانان وارد ساختمان سئول می‌شود. سلطانی فر در سال‌های ۷۴ و ۷۵ دو سال در زمان ریاست هاشمی‌طبا، قائم مقام سازمان تربیت بدنی بود و همزمان معاونت اداری و مالی این سازمان را بر عهده داشت.

12 سال استانداری در سه استان گیلان، زنجان و مرکزی و هشت سال معاون سیاسی در استانداری‌های فارس، همدان و هرمزگان بخشی از کارنامه مسعود سلطانی‌فر است.

وی عضو هیات علمی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده و سابقه همکاری با رئیس‌جمهور منتخب را داراست. سلطانی‌فر متولد 1338 و فوق لیسانس علوم سیاسی است.

مصطفی پور محمدی دادستان انقلاب در هرمزگان گزینه پیشنهادی وزارت دادگستری

مصطفی پورمحمدی در سال 1338 در قم متولد شد. او مقدمات و سطح عالی (فقه، اصول و فلسفه) را در قم، خارج فقه و اصول را در مشهد، قم و تهران به پایان رساند.

او در سطح چهار فقه و حقوق اسلامی (معادل دکترا) در حوزه علمیه تحصیل کرده است. او در فاصله سال‌های 1358 تا 1365 دادستان انقلاب در استان‌های خوزستان، هرمزگان و خراسان [خراسان جنوبى، خراسان‌ رضوى، خراسان شمالى] بود.

پس از آن در سال 1366 معاون وزیر اطلاعات شد. سه سال بعد ارتقا مقام یافت و به عنوان جانشین وزیر اطلاعات برگزیده شد.

مصطفی پورمحمدی در سال 1370 رییس اطلاعات خارجی شد. در سال 1381 رییس گروه سیاسی اجتماعی دفتر رهبری شد. پورمحمدی از سال 1379 تاکنون به تدریس علوم سیاسی در دانشگاه امام صادق (ع) مشغول است.  وی در تاریخ 24 مرداد سال 1384 از سوی محمود احمدی‌نژاد به عنوان وزیر کشور معرفی شد و از مجلس رای اعتماد گرفت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها