14

مهر

1403


سیاسی

30 مرداد 1392 09:52 0 کامنت

صبح ساحل، سیاسی _ از 2 ماه گذشته تا هفته های اخیر صحبت هایی در محافل شهری به گوش می رسید که از احتمال استیضاح شهردار توسط شورای شهر سوم حکایت داشت. صحبت هایی که با نزدیک شدن به آغاز کار شورای شهر چهارم دیگر محل اعتنایی برای آن نمانده است.

 

اما طرح استیضاح و سخنانی مبنی بر احتمال رای گیری برای استیضاح درجلسات شورای شهر که هیچ گاه هم جامه عمل نپوشید ازچه روی صورت می گیرد و اعضای شورای شهر پس از مشاهده نابسامانی ها وناشایستگی ها در مدیریت شهری پس از مدت سه سال چرا روزهای پایانی موضوع استیضاح شهردار را مطرح می کنند؟ آیا طی سال های اخیر شکایات کمی از سوی مردم به شورای شهر رسیده و حالا این شکایات یکباره افزایش یافته؟ آیا دراین نیمه کاره ماندن پروژه ها، تاخیر دراتمام پروژه ها، مشکلات نظافت شهری و فضای سبز کم دیده شده بود که حالا به موضوع محل اعتنا از سوی اعضای شورای شهر تبدیل شده باشد؟

 

آیا در مدت قریب به یکسال که از نصب ایستگاه های کولردار اتوبوس درسطح شهر بندرعباس می گذرد هیچ کس درشهرداری بندرعباس پرسید هزینه هنگفت صرف شده دراین پروژه چگونه زیر آفتاب و شرجی هوای بندرعباس رها شده و چرا سرمایه مردم این شهر بیهوده از بین رفت؟ آیا روند رو به ضعف نگهداری امکانات عمومی شهر و واگذاری بسیاری امتیازات عمومی که باید صرف استفاده عموم شود به عده ای خواص به اندازه کافی مشهود نبودکه بتواند توجه اعضای محترم شورای شهر را به خود جلب کند؟

 

حالا که این شورا ایام پایانی را پشت سر می گذارد طرح موضوعی که سرانجامی هم نیافت چه نیاتی می تواند دربرداشته باشد؟ آیا یک یا دوماه پایانی فعالیت شورا به فرصت انجام استیضاح فرصتی را برای برکناری یک شهردار و انتخاب شهردار دیگر می گذارد که بخواهیم آن را نمونه تلاش قانونی شورای شهر برای اصلاح مدیریت شهری بدانیم؟ پرسش از چرایی کنش های ایام پایانی شوراییان پرسشی جدی است که عملکرد تک تک اعضای شورای شهر را به چالش می کشد.

 

هرچند هیچ یک از اعضا صراحتاً موضع خود را در رسانه ها مطرح نکردند اما طرح این موضوع در محافل شهری به اندازه کافی توانست پرسش از علت چنین اقداماتی را به میان مردم بکشاند. اینکه رای اعضای شورا چگونه به سمت استیضاح جلب می شود وسپس چگونه برگشت می خورد(یا برگردانده می شود) موضوع حدس وگمان های بسیاری از ناظران بیرونی است که منتظرند ببیند ساز وکار تصمیم گیری شورای شهر چه زمان  و چگونه می تواند شفافیت لازم را پیدا کند. اینکه تصمیم گیری ها درجلسات کمیسیون ها و جلسات رسمی شوراها هنوز به دور از حضور دائم رسانه ها وخبرگزاری ها صورت می گیرد و گزارش این جلسات تنها به تصمیمات  و رای نهایی خلاصه می شود، باعث می شود واقعیت عملکرد اعضای شورای شهر هیچ گاه برای مردم آشکار نشود.

 

دیدگاه ها (0)
img