13

مهر

1403


حوادث

04 شهریور 1392 09:23 0 کامنت

صبح ساحل، حوادث- رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با اعلام خبر انهدام بزرگترین باند مافیایی بین المللی ترانزیت مواد مخدر، به تشریح فعالیتها و کشفیات 5 ماهه این پلیس پرداخت.  رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر از انهدام بزرگترین باند مافیای بین المللی مواد مخدر خبر داد. به گزارش مهر، سردار علی مویدی اظهار داشت:  از شش ماه گذشته اقدامات اطلاعاتی خود را برای شناسایی این شبکه آغاز کردیم که این اقدامات با همکاری خوب پلیس امارات باعث شد شبکه مافیایی پیچیده و بین المللی ترانزیت مواد مخدر که در مسیر خلیج فارس فعال بود شناسایی و منهم شود. در این عملیات که با همکاری فرماندهی انتظامی استان هرمزگان، دریابی این استان و پلیس مبارزه با مواد مخدر انجام شد 10 نفر از عناصر اصلی آن شناسایی و دستگیر شد بیش از 7 تن انواع مواد مخدر نیز کشف و ضبط شد. دارایی ها و اموال زیادی از اعضای این باند تا کنون کشف و ضبط شده است.به گفته وی اعضای این باند میان کشورهای حوزه خلیج فارس فعال بودند و بسته به نوع مصرف کشورها مواد مخدر را ترانزیت می کردند. اعضای این باند هروئین را به کشورهای غربی، حشیش را به کشورهای حاشیه خلیج فارس و تریاک را به کشور ما ترانزیت می کردندمویدی ادامه داد: در عملیات دیگری در استان هرمزگان ماموران موفق شدند سه تن انواع مواد مخدر را کشف کنند. بر این اساس طی 72 ساعت گذشته 10 تن انواع مواد مخدر در استان هرمزگان کشف و ضبط شد.

سردار علی مویدی اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در 5 ماهه نخست امسال توانستند 215 تن انواع مواد مخدر شامل 166 تن تریاک، یک تن ماده مخدر صنعتی شیشه و مقادیری حشیش و هروئین را کشف و ضبط کنند

به گفته مویدی کشفیات مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 25 درصدی را نشان می دهد.رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با اعلام اینکه در این مدت ماموران با رشد 10 درصدی شناسایی انهدام باندهای ترانزیت مواد مخدر موفق شدند 1100 را باند را شناسایی و منهدم کنند تاکید کرد: عملیات های اطلاعاتی پلیس که منجر به درگیری با قاچاقچیان شده است در 5 ماه نخست امسال 50 درصد رشد نشان می دهد. این امر نشان دهنده تحرک، فعالیت و شتاب پلیس در برخورد با باندهای مواد مخدر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه حمل، توزیع و ترانزیت مواد مخدر علاوه بر ایجاد ناامنی های اجتماعی و آلوده کردن جامعه به دلیل استفاده از تجهیزات نظامی موجب ایجاد رعب و وحشت و درگیری می شود تصریح کرد: در 5 ماه نخست امسال 40 نفر از قاچاقچیان مسلح که انواع مهمات جنگی را به همراه داشتند را به هلاکت رسیدند.

دیدگاه ها (0)
img