دومین شهید مرزبانی هرمزگان در هفته ناجا

شهادت مرزبان هرمزگانی در درگيري با قاچاقچيان در میناب



 فرمانده مرزبانی استان هرمزگان از درگیری مرزبانان با قاچاقچیان در آب های شهرستان میناب و شهادت یک مرزبان جوان در این درگیری خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل، سردار حسین دهکی اظهار داشت: ساعت حدود ۲ بامداد امروز  در درگيري مرزبانان پایگاه دریابانی میناب در سواحل گروگ با قاچاقچیان سوخت یکی از مرزبانان اين شهرستان به نام ستوانسوم "محمد احمدی سکل" به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
وی  افزود: در راستاي مبارزه با قاچاق کالا ،احشام و سوخت اکيپ گشت دريايي پایگاه دریابانی میناب حين گشت زني در روبروي ساحل گروگ در فاصله يک مايلي ساحل با تعداد زيادي شناور حامل سوخت قاچاق که بصورت گروهي درحال حرکت به سمت نوار مرزی بوده برخورد می کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: مرزبانان با مشاهده قاچاقچیان دستور توقف شناورها را دادند که ضمن بی توجهی و دهن کجی به قانون، يک فروند از شناورهای  قاچاقچيان با نيت صدمه زدن به شناور سازماني و جان پرسنل حمله ور شده که در اثر برخورد شناور قاچاقچیان با شناور سازماني، احدي از مرزبانان به نام ستوانسوم  "محمد احمدي سکل "به دليل برخورد  شدید با شناور از ناحيه سر و کتف سمت چپ دچار جراحت و خون ريزي شده که بلافاصله مصدوم به اسکله سيريک اعزام و با هماهنگي هاي انجام شده توسط اورژانس ١١٥ جهت مداوا به بيمارستان شهرستان سيريک انتقال گرديد.

سردار" دهکی " بیان داشت : با وجود تلاش پرسنل بیمارستان، متاسفانه اقدامات درماني و احياء موثر واقع نگرديد و این مرزبانان شجاع و خدوم مرزبانی هرمزگان به درجه رفیع شهادت نايل گرديد و به خیل همرزمان شهیدش در مرزبانی استان هرمزگان پیوست.

این مقام ارشد مرزبانی در استان هرمزگان با اشاره به اینکه  شناور مهاجم از محل متواري گرديده گفت: تلاش ماموران براي دستگيري آنان ادامه دارد.

فرمانده مرزبانی استان ضمن محکوم کردن اين واقعه و ابراز همدردي با خانواده‌ آن شهید والامقام خاطرنشان کرد: اقدامات مرزبانی نيروي انتظامي تنها به برخورد با قاچاقچیان و سوداگران مرگ خلاصه نمي شود بلكه امروز بزرگترين مسئوليتي که بر دوش ما نهاده شده است، ادامه دادن راه شهيدان و قدرداني و همدردي با خانواده هاي معظم شهداست.

سردار دهکی با بیان این مطلب که هفته نیروی انتظامی امسال در استان هرمزگان با شهادت دو مرزبان عزیز هرمزگانی رنگ و بوی ایثار و شهادت به خود گرفته گفت: امروز باب شهادت به روی مرزبانان باز می باشد و همه ما مرزبانان در راه اعتلای میهن عزیز اسلامی، تحقق امنیت پایدار نوار مرزی و مبارزه با قاچاقچیان و مخلان نظم و امنیت آماده جانفشانی هستیم و خون های پاک این شهدا عزم مرزبانان را برای مبارزه با قاچاقچیان بیش از گذشته خواهد کرد.

یادآور می شود وز جمعه ۲۵ مهرماه  نیز اکیپ گشت دریایی پست کنترل لافت، حین گشت زنی و انجام وظیفه به شناور قاچاقچیان برخورد که دستور توقف شناور داده شد که با ممانعت و بی توجهی قاچاقچیان روبرو می گردد و براثر برخورد شناور قاچاقچیان با شناور سازمانی پایگاه دریابانی قشم، ستوانیکم "اصغر سالاپور" به شدت زخمی که به بیمارستان منتقل ولی متاسفانه به علت شدت جراحات وارده قبل از رسیدن به بیمارستان به درجه رفیع شهادت نائل شده بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها