مبتلایان کرونا در فارس از ۱۰۰ هزار نفر عبور کرد



رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به تداوم روند افزایشی مبتلایان به کرونا در فارس، عبور تعداد موارد شناسایی شده این بیماری از عدد ۱۰۰ هزار نفر را یادآور شد.

به گزارش صبح ساحل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به تداوم روند افزایشی مبتلایان به کرونا در فارس، عبور تعداد موارد شناسایی شده این بیماری از عدد  ۱۰۰ هزار نفر را یادآور شد.

دکتر مهرزاد لطفی شنبه ۱۷ آبان در یکصد و نود و هشتمین جلسه ستاد مدیریت کرونای علوم پزشکی شیراز، گفت: در مقایسه بین استان‌ها، فارس بیشترین مورد را در زمینه انجام تست کرونا داشته است.

او روزهای گذشته را از تلخ‌ترین روزهای بروز بحران کرونا در فارس برشمرد و با قدردانی از کادر درمان و تلاشگران عرصه سلامت، گفت: مدافعان سلامت در فارس از آغاز شیوع بیماری کووید ۱۹ تا کنون از جان خود گذشته و نه تنها به مراجعان و مبتلایان استان، بلکه به مردم استان های مجاور نیز خدمت رسانی کردند.

لطفی با این هشدار که با افزایش روند مبتلایان و جانباختگان در استان و رعایت نکردن توصیه های بهداشتی، بیمارستان ها و مراکز درمانی مرجع، با بحران جدی مواجه می شوند، افزود: همه باید برای پیشگیری از مواجه شدن با بحران جدید تلاش کرده و توصیه های بهداشتی نظیر استفاده از ماسک از خانه تا خانه، شست و شو و ضدعفونی کردن مرتب دست ها، رعایت فاصله فیزیکی و خودداری از حضور در تجمعات را رعایت کنیم.

دکتر علی اکبری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست با اعلام آمار مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان‌های فارس، درباره شیوه خدمت رسانی به مبتلایان و مراجعان در بیمارستان‌های شیراز و شهرستان‌های استان فارس توضیحاتی ارایه داد.

کرونا جان‌گرفته، نفس می‌گیرد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اشاره به آخرین آمارهای بیماری کرونا در فارس، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ نفر دیگر از هم استانی‌ها را به دلیل کرونا در فارس از دست دادیم تا آمار کل فوت شدگان به ۱۶۲۳ نفر برسد.

دکتر عبدالرسوی همتی تعداد تست‌های کرونای انجام شده از ابتدای شیوع کرونا تاکنون را بیش از ۳۹۵ هزار مورد ذکر و خاطرنشان کرد که عدد مبتلایان قطعی این بیماری در فارس تاکنون صد هزار و ۹۳۸ نفر ثبت شده است.

وخامت وضعیت جسمی ۲۳۸ بیمار

همتی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۸۵ هزار و ۷۸۴ بیمار بهبود یافته‌اند، گفت: اکنون ۱۶۹۱ بیمار در بیمارستان‌های فارس بستری هستند و از بین این بیماران، ۲۳۸ نفر به دلیل وضعیت وخیم جسمی، تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

نیمی از مبتلایان فارس متعلق به شیراز است

او با اشاره به آمار تفکیکی بیماران هر شهرستان استان فارس، جز شهرستان‌های جهرم و فسا، گفت: بیشترین تعداد بیماران قطعی با ۴۹ هزار و ۵۴۸ نفر مربوط به شهرستان شیراز است.

همتی خاطرنشان کرد که شهرستان کازرون با ۲۹۳۸ مورد و شهرستان مرودشت با ۲۵۹۲ مورد بیشترین تعداد بیمار را به خود اختصاص داده است.

او گفت: از تعداد کل بیماران، هزار و ۹۴۱ مورد در کوار، هزار و ۷۸۴ مورد در آباده، هزار و ۵۸۷ مورد در داراب، هزار و ۴۴۳ مورد در فیروزآباد، هزار و ۴۱۱ مورد در ممسنی، هزار و ۱۵۳ مورد در سپیدان، هزار و پنجاه مورد در زرین دشت، ۹۷۸ مورد در لامرد، اقلید و قیروکارزین هر کدام ۹۳۷ مورد، ۹۲۷ مورد در استهبان، ۸۸۳ مورد خرمبید، ۷۹۲ مورد در زرقان، ۷۷۷ مورد در کوه چنار، ۶۹۸ مورد در نی ریز، ۶۶۰ مورد در پاسارگاد، ۶۰۹ مورد در فراشبند، ۵۴۲ مورد در ارسنجان، ۵۳۰ مورد در خرامه، ۴۷۰ مورد در مُهر، ۳۷۲ در مورد رستم، ۳۵۶ مورد در بیضا، در بوانات و سروستان هر کدام ۳۴۲ مورد، ۲۰۴ مورد در سَرچهان و ۱۵۴ مورد نیز مربوط به بختگان بوده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها