پسر جوانی با انگیزه مالی معاملات موادمخدر در هرمزگان گروگانگیر گرفته شد

فرار نافرجام آدم ربا در محور هشتبندی _ میناب



جوان 30 ساله ای که دو ماه قبل اقدام به آدم ربایی کرده و متواری بود، پنج شنبه گذشته در محور هشتبندی _ میناب شناسایی و دستگیر  شد. 

 این متهم خردادماه سال جاری به همراه فردی دیگری با سلاح سرد به قصد  تسویه حساب های درون گروهی برای وصول طلب های ناشی از معاملات موادمخدر، پسر یکی از قاچاقچیان  را در میناب ربود و درخواست مقداری پول کرد،اما 48 ساعت بعد نقشه اش لو رفت. کارآگاهان پلیس  هرمزگان با نقشه‌ای حساب شده  پسرجوان را از دام این گروگانگیران در روستایی در میناب نجات دادند .ا

 

 ماجرای آدم ربایی

 این عملیات چطور رقم خورد،بعدازظهر یکی از روزهای گرم خردادماه،مرد میانسالی نگران و سراسیمه با 110 تماس گرفت و از ربوده شدن پسر جوانش خبر داد.  وی مدعی شد که پسرش در حال بازگشت به منزل بود اما توسط عده ای، ربوده شد و گروگانگیران نیز    تماس گرفتند و درخواست پول کردند  .

فرد ناشناسی با شماره مرد خانواده تماس برقرار کرد  و گفت:  «اگر زنده بودن پسرتان مهم است، و می خواهید او را دوباره ببینید  بدون اینکه پای پلیس  به ماجرا  کشیده شود، در قبال ریختن مقدار پول ، پسر آزاد می شود ، هر چه زودتر برای فراهم كردن این مبلغ دست به كار شوید و اگر نه ...»

 

شناسایی مخفیگاه

جان پسرجوان در خطر بود و بیم آن می رفت که آسیبی به وی وارد شود. كارآگاهان باید هرچه سریع‌تر ردپای آدم‌ربایان و محلی را كه گروگان در آن‌جا نگهداری می‌شد شناسایی كنند.تحقیقات پلیسی با حساسیت ویژه ای آغاز شد ،مرد میانسال برای آزادسازی پسرش باید حقایقی را بیان می کرد که خود قاچاقچی مواد مخدر است و پسرش را برای طلب گروگان گرفته اند.پرونده با اعتراف این مرد میانسال سیر جدیدی به خود گرفت و  با کمک و همراهی  وی ، ساعاتی بعد سرنخی از مخفیگاه گروگانگیران در یکی از روستاهای میناب بدست آمد.

 برای انجام این كار نقشه‌ای حساب شده طراحی شد و طبق برنامه‌ریزی‌های دقیق ،پلیس به صورت نامحسوس تمام منطقه را تحت نظر داشت و همه چیز برای عملیات رهایی گروگان آماده بود.

پاسی از شب نگذشته بود که پلیس عملیات دستگیری و آزادسازی را اجرا کرد . در همان مرحله‌ی اول عملیات كارآگاهان موفق شدند یكی از گروگانگیران در منزل را دستگیر كنند اما یكی از تبهكاران از صحنه متواری شد. پسر جوان بعد از  آزادی  بیان داشت که  این دو  نفر با چاقو و قمه او را ربوده بودند.

 

 غافلگیری

با فرار این تبهكاراصلی ماجرا،  عملیات جست و جو  برای دستگیری وی آغاز شد .دوماه گذشت و این مرد متواری با خیال اینکه آب از آسیاب افتاده از مخفیگاه خود خارج شد. وی با حیال راحت پنجشنبه گذشته با خودروی پژو در حال تردد بود  اما در محور هشتبندی_ میناب، خود را در محاصره‌ی پلیس دیدو شوکه شد.

 این   متهم قصد داشت با استفاده از فضای باز منطقه فرار كند  ولی در یک عملیات منسجم پلیسی توسط مأموران انتظامی شهرستان دستگیر شد.

 

 دستگیری

سرهنگ «عباس قاسمی» فرمانده انتظامی شهرستان میناب این ماجرا را اینگونه بیان داشت:در پی وقوع یک فقره آدم ربایی جوان 25 ساله با تهدید سلاح سرد توسط 2 فرد ناشناس در خرداد ماه امسال، بلافاصله با تلاش همه جانبه ماموران یکی از عاملان آن دستگیر و جوان ربوده شده در کمتر از 48 ساعت آزاد شد.

وی با بیان اینکه عامل اصلی گروگانگیری قبل از حضور مأموران از محل متواری شده بود، انگیزه آدم ربایان را اختلاف حساب مالی عنوان کرد.این مقام انتظامی تصریح کرد: با اقدامات فنی و اطلاعاتی و تلاش شبانه روزی و بهره گیری از شیوه های پلیسی نهایتا متهم متواری پس از چندین ماه فرار، با یک دستگاه خودرو پژو در محور «هشتبندی-میناب» شناسایی و در یک عملیات منسجم پلیسی توسط مأموران انتظامی شهرستان دستگیر شد.فرمانده انتظامی شهرستان میناب سوابق متهم دستگیر شده را 2 فقره آدم ربایی، حمل مواد و سرقت یک دستگاه پژو عنوان کرده و افزود: متهم با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها