12

مهر

1403


ورزشی

18 شهریور 1392 09:41 0 کامنت

 صبح ساحل، ورزشی _ بسکتبال هرمزگان روزگاری نه چندان دور بازیکنان خوبی را  تحویل بسکتبال کشور داد که می‌توان از جمله رضا هنگام پور،کاملی، اکبری نام برد و درچند سال اخیر هرچند بسکتبال مرکز استان به دلایل مختلف آنچنان فعالیتی نداشته اما درشهرستانها برعکس فعالیت شان بیشتر به چشم می خورد. درمیناب، بندرلنگه وقشم گوی سبقت را از مرکز نشینان گرفته وبا به حرکت درآوردن چرخ بسکتبال ستاره‌های دیگری تحویل بسکتبال ایران دادندکه می‌توان از سالاری ، یزدان پناه ، شبان نام برد.

اخیراً سعید رضایی از پیشکسوتان این رشته که سالیان دراز در بسکتبال استان زحمت زیادی برای این رشته متحمل شد ومورد بی مهری قرار گرفت با بدست گرفتن بسکتبال شهرستان بندرعباس جان تازه ای به این رشته  داده  وبا برگزاری مسابقات مختلف در رده های نوجوانان، جوانان  و بزرگسالان توانسته دوستداران بسکتبال را به شوق آورده و موفقیت های سالهای نه چندان دور در ذهن ها تداعی کند یکی از چهره های نوجوان که 17 سال بیشتر سن ندارد اما وقتی صاحب می‌شود هر بیینده‌ای را  به یاد هنگام پور می اندازد و مثل این بازیکن با پرتاب هایش توپ را در سبد جای می دهد.احمدرضا کهوری زاده متولد 11 آذرماه سال75 است. بسکتبالش را از زمین اتحاد دربندرعباس آغاز کرد ودر راه پیشرفتش ناصر عباس زاده، رضا کهوری، جواد زارعی، پیام  و حسام شبان، احمد اکبری، منصور رضایی ، محمد سلطانی نقش بسزایی داشتند.

احمد از خانواده  ورزشکار است و ورزش درخانواده ایشان ورزش از اولویت ویژه برخوردار است. وی افتخار زیادی در مسابقات آموزشگاهی و کشوری دارد از آن جمله  مقام سوم آموزشگاههای کشور در نیشابور، مقام دوم مینی بسکتبال کشور درتهران، مقام سوم المپیاد نونهالان کشور درسنندج، مقام سوم آموزشگاههای کشور در تبریز، مقام دوم آموزشگاههای کشور در قزوین، مقام اول نوجوانان کشور در بندرعباس.

 احمد بازیکن مورد علاقه خود در ایران را داودی و بازیکن خارجی را لبرن جیمز می داند. می طلبد که با یک همدلی بیشتر درخانواده بسکتبال این رشته توپی دوباره در استان به اوج خود رساند. نبود یک خوابگاه، رختکن مناسب ، دستگاه بدن سازی، عدم برگزاری لیگ استان برای جوانان از جمله کمبودهایی است که در بسکتبال استان حس می‌شود. وی یکی از آرزوهای خود را پوشیدن لباس مقدس تیم ملی است.

دیدگاه ها (0)
img