12

مهر

1403


حوادث

20 شهریور 1392 09:36 0 کامنت

صبح ساحل، حوادث _ طی دو عملیات جداگانه جستجو و نجات دریایی در آبهای خلیج فارس،14سرنشین دو لنج باری ظرف مدت 24 ساعت گذشته از خطر غرق شدن نجات یافتند.به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، بنابر اعلام مرکز فرعی جستجو و نجات دریایی بندرکیش، لنج باری "شاهین" که از بندرگناوه در استان بوشهر به سمت بندر شارجه امارات در حرکت بود، اعلام اضطرار کرد که بلافاصله ناجی 11 به منطقه وقوع حادثه اعزام شد.شناور ناجی پس از جستجو در منطقه در ساعاتی پایانی شب، تا  محدوده 9 مایلی، عملیات جستجو را انجام داده ولی شناوری مشاهده نکرد؛ بنابراین با توجه به شرایط جوی و تاریکی هوا به بندرکیش بازگشت. صبح روز بعد یک فروند بالگرد جهت جستجوی شناور مفقود شده به منطقه اعزام شد. ازسوی دیگر، ضمن اطلاع رسانی به شناورهای عبوری در نزدیکی منطقه اضطرار لنج شاهین، با دریابانی و نیروی دریایی سپاه نیز هماهنگی های لازم انجام گرفت.پس از رویت  شناور مفقود شده توسط بالگرد، مقداری آب و آذوقه در اختیار سرنشینان شناور قرار گرفت و در ادامه عملیات، ناجی 3 و ناجی 11 به موقعیت لنج مضطر اعزام شدند. همچنین با شناورهای عبوری در منطقه نیز تماس برقرار شد که در نهایت لنج صیادی بستانه جهت یدک کردن لنج مضطر به جزیره کیش هماهنگ شد.

لنج باری شاهین پس از دو روز عملیات جستجو و نجات دریایی به بندر کیش منتقل شد و در حال حاضر، تمامی 6 سرنشین این شناور در صحت و سلامت کامل به سر می برند.

نجات 8 سرنشین یک لنج دیگر

همچنین یک فروند لنج باری حامل تره بار با  8 سرنشین که از بندرلنگه به سمت بندر دبی امارات در حرکت بود، دچار نقص فنی شد و اعلام اضطرار کرد.پس از هماهنگی با برج کنترل بندرلنگه و تماس با شناورهای عبوری، لندینگ کرافت آریان 9 به یاری شناور مضطر شتافت و پس از یدک کردن آن تا دبی، سرنشینان درصحت و سلامت به مقصد رسیدند.

دیدگاه ها (0)
img