12

مهر

1403


اجتماعی

06 آذر 1399 12:45 0 کامنت
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان از ابلاغ شرایط و ضوابط استعلام وضعیت سلامت مسافران و ناوگان حمل و نقل عمومی خبر داد.
به گزارش صبح ساحل، یوسف عابدینی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان با اعلام این خبر افزود: بر اساس ابلاغیه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، کلیه ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای موظفند قبل از ارائه خدمات، وضعیت سلامت مسافران را استعلام نمایند.
وی هدف از اجرای این کار را اعمال نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ سلامت مسافرین عنوان کرد و افزود: با توجه به مصوبات ستاد ملی کرونا و دستورالعمل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و همچنین مسئولیت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در راهبری شرکت های حمل و نقل و همچنین آموزش کارکنان و رانندگان تحت پوشش، کلیه شرکت های مسافربری می بایست نسبت به استعلام الکترونیکی وضعیت سلامت مسافران از طریق سکوی سروا(PGSB) اقدام کرده و در صورت تایید ابتلای مسافر به بیماری کرونا از ارائه خدمات خود داری نمایند.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تصریح کرد: این استعلام می بایست پیش از فروش بلیط انجام شود و در صورتی که شرکت ها و رانندگان مسافربری مقررات را رعایت نکنند، قصور آنها سریعاً در کمیسیون تخلفات حمل و نقل بررسی و نسبت به لغو مجوز به مدت یکسال اقدام خواهد شد.
عابدینی در پایان از تمامی شهروندان و هم استانی های عزیز درخواست کرد با رعایت دستور العمل های بهداشتی همکاری لازم را با شرکت های حمل و نقل عمومی داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه تخلفی در ارائه خدمات از سوی شرکت های مسافر بری، موارد مشاهده شده را از طریق سامانه 141 گزارش نمایند.
دیدگاه ها (0)
img