استاندار هرمزگان:

تحولات بزرگ در جامعه از بستر دانشگاه رقم می خورد



استاندار هرمزگان با گرامیداشت روز ۱۶ آذر که به نام روز دانشجو نام گذاری شده، گفت: تحولات بزرگ در جامعه از بستر دانشگاه رقم می خورد.

به گزارش صبح ساحل، فریدون همتی روزیکشنبه با صدور پیامی ضمن تبریک روز دانشجو اظهار داشت: اگر دانشگاه ها با انجام دقیق وظایف خود، افرادی کارآمد و اخلاق مدار تربیت کنند، جامعه رشد و پیشرفت خواهد داشت.

وی ادامه داد: با نگاه و توجه ویژه نظام جمهوری اسلامی ایران، تحصیلات دانشگاهی و تعداد دانشجویان و دانشگاه ها در ایران اسلامی توسعه قابل توجهی یافته و پیشرفت های چشمگیر در عرصه دستیابی به علوم و فناوری های نوین و رشد علمی کشور، محقق شده است.

استاندار هرمزگان در این پیام تاکید کرده است: هرچه بتوانیم شرایط مناسبی را جهت تحصیل و فعالیت دانشجویان فراهم کنیم، به ساختن آینده‌ای درخشان برای جامعه خود کمک کرده‌ایم و بر این اساس باید نسبت به دغدغه‌های دانشجویان توجه بسیاری داشته باشیم و تحقق مطالبات آنان را در اولویت قرار دهیم.

همتی خاطرنشان کرد: دانشجویان به عنوان قشری فرهیخته در جامعه، در تحولات تاریخ معاصر این مرز و بوم نقش مهمی ایفا کرده اند که نمونه آن را در پیروزی انقلاب اسلامی با پیروی این قشر از خط حضرت امام خمینی(ره) شاهد بودیم.

استاندار هرمزگان ابراز داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دانشجویان پیرو خط امام(ره) با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، انقلاب دوم را رقم زدند و در دوران دفاع مقدس نیز دانشجویان بسیاری جان خود را در راه دفاع از میهن اسلامی فدا کردند.

همتی در پایان این پیام ضمن گرامیداشت مجدد یاد و خاطره شهدای دانشجو و تبریک این روز به قشر فرهیخته به ویژه دانشجویان هرمزگان، ابراز امیدواری کرد: دانشجویان عزیز کشورمان در عرصه‌های مختلف به خصوص در فعالیت های علمی، موفق و موید باشند.

شانزدهم آذرماه به یاد سه دانشجو شهید (مصطفی بزرگ‌نیا و احمد قندچی و آذر شریعت‌رضوی) که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رییس‌ جمهوری وقت آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲ (حدود چهار ماه پس از کودتای ۲۸ مرداد همان سال) در دانشگاه تهران کشته شدند، روز دانشجو  اطلاق می‌شود. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها