آمار پرستاران مبتلا به کرونا در کشور به ۴۰ هزار نفر رسید



در گذشته هم با کمبود نیرو مواجه بودیم اکنون ۲ هزار تخت آی سی یو اضافه شده که این بخش ویژه نیز نیازمند نیروهای متخصص است.

    

به گزارش صبح ساحل، ابتلای ۴۰هزار پرستار به کرونا در کشورمعاون پرستاری وزیر بهداشت با اشاره به کمبود نیروی پرستار در کشور گفت: این درحالیست که حدود ۴۰ هزار پرستار در کشور به کرونا مبتلا و قرنطینه شدند و با خروج آن‌ها از سیستم، فشار بر روی مابقی پرستاران مضاعف شده است.
 
مریم حضرتی با بیان اینکه تاکنون هفت هزار مجوز برای اخذ نیرو دریافت کردیم و ۳۰ درصد مجوزها به جذب پرستاران اختصاص داده شده، از اخذ مجوز ۳۰ هزار نیروی کادر درمان توسط معاونت توسعه خبرداد و گفت: امیدواریم نسبت قابل توجهی از این میزان به گروه های پرستاری اختصاص داده شود تا بخشی از کمبود نیروی پرستار را جبران کند.

حضرتی با اشاره به کمبود پرستار در کشور افزود: حدود ۴۰ هزار پرستار در کشور به کرونا مبتلا و قرنطینه شدند که با خروج آن‌ها از سیستم فشار بر روی مابقی پرستاران مضاعف شده است.

وی با بیان اینکه در گذشته هم با کمبود نیرو مواجه بودیم، گفت: اکنون ۲ هزار تخت آی سی یو اضافه شده که این بخش ویژه نیازمند نیروهای متخصص است و برای جبران این موضوع آموزش ۵ هزار پرستار برای بخش های ویژه از سراسر کشور را با همکاری معاونت های آموزش و درمان وزارت متبوع در دستور کار قرار داده ایم.

 دکتر مریم حضرتی، معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از اجرای طرح شهید سلیمانی برای مقابله با کرونا گفت:  ارائه مراقبت‌ها و خدمات ضروری بهداشتی به صورت حضوری و غیرحضوری، شناسایی زودهنگام کووید۱۹ و افراد در معرض تماس نزدیک در خانه یا محل کار، قرنطینه خانگی یا غیرخانگی و مراقبت از گروه‌های در معرض خطر و ارتقای کیفی مراقبت‌ها از بیماران بستری و سرپایی از جمله سیاست‌هایی است که در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی دنبال می‌شود.

وی با اشاره به کاهش معوقات پرستاران نسبت به سال گذشته تصریح کرد: معوقات برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی از ۱۴ ماه معوقه به حدود ۶ ماه کاهش یافته است که امیدواریم به زودی تسویه شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها