شایعه فضای مجازی، اصلی‌ترین عامل ریزش امروز شاخص بورس/ پیش‌بینی بورس فردا 18 آذر ماه



 یک کارشناس بازار سرمایه گفت: در بازار امروز پتانسیل فروش و عرضه وجود داشت اما موضوعی که باعث شد بازار معاملات خود را با نوسان و روند منفی آغاز کند، شایعه‌ای بود که در فضای مجازی دست به دست شد. در جریان معاملات امروز بازار سهام با اینکه روند بورس مثبت بود اما در ادامه روند معاملات شاخص کل منفی شد. بورس فردا چه می‌شود؟

به گزارش صبح ساحل، ارزش معاملات خرد امروز بازار 24340 میلیارد تومان بود که بالاترین ارزش در معاملات خرد نیمه دوم سال محسوب می‌شود.

«گلناز میرسلیمانی»، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با بورس فردا گفت: به نظر می‌رسد فردا بورس با روند نزولی شروع ‌شود اما در ادامه معاملات، تقاضا افزایش پیدا می‌کند و بورس مثبت می‌شود.

این کارشناس در ادامه بیان کرد: رفتار سهامداران منطقی‌تر شده و مقاومت شاخص کل در محدوده یک میلیون و 600 هزار واحد است که اگر از این محدوده عبور کنیم به راحتی شاخص کل تا یک میلیون و 800 هزار واحد رشد خواهد داشت.

یک کارشناس بازار سرمایه دیگر در این خصوص گفت: در بازار امروز پتانسیل فروش و عرضه وجود داشت اما موضوعی که باعث شد بازار معاملات خود را با نوسان و روند منفی آغاز کند، شایعه‌ای بود که در فضای مجازی دست به دست شد.

«نوید قدوسی» با بیان اینکه روند بازار اکنون منطقی و معاملات آن به حالت معقولی رسیده است، گفت: صف‌های خرید و فروش که به‌شدت روند معاملات را تحت تاثیر خود قرار می‌دادند در بازار کمتر شده و بازار روند متعادل‌تری به خود گرفته است.

وی افزود: همچنین رکود حاکم در بازارهای موازی و بی‌تحرکی در این بازارها موجب شد تا نگاه سهام‌داران به بورس تغییر کند و دوباره سرمایه‌های در اختیار خود را به سمت این بازار سوق دهند.

قدوسی گفت: انتخابات آمریکا به عنوان موضوع بسیار  مهمی در کشور تلقی می‌شد که توانست به‌شدت بازار را تحت تاثیر خود قرار دهد، اما با پایان یافتن آن نقدینگی به سمت بازار سرمایه رفت و تحرکاتی در این بازار ایجاد شد. وی، با پیش‌بینی روند معاملات بورس در بازار سه‌شنبه، گفت:  باید منتظر ماند و تا پایان شب دید که چه خبرهایی از شایعات مطرح شده منتشر می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: با انتشار تکذیبیه شایعات، می‌توان امیدوار بود که بازار به روند صعودی خود بازگردد و ضمن کاهش میزان فروش در بازار شاهد سبزپوشی دوباره شاخص بورس باشیم. قدوسی خاطرنشان‌کرد: حجم بالای خرید و حمایت‌های انجام شده از بازار از سوی بازارگردان‌ها و حقوقی‌ها می‌تواند در روند صعودی بازار تاثیرگذار باشد.

منبع: ایرنا_ تجارت نیوز

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها