با موافقت وزیر نفت

گازرسانی به ۱۰۰روستای حاجی‌آباد هرمزگان



رییس روابط عومی شرکت گاز هرمزگان از موافقت وزیر نفت برای گازرسانی به ۱۰۰ روستا در بخش‌های احمدی و فارغان شهرستان حاجی‌آباد خبرداد.

به گزارش صبح ساحل، مسعود ناصری اظهارداشت: این اقدام در راستای توسعه رفاه اجتماعی مردم بخش‌های احمدی و فارغان شهرستان حاجی‌آباد و با پیگیری مجدانه شرکت گاز استان هرمزگان و حمایت استاندار و نمایندگان مجلس این استان صورت گرفته است.
پیش از این سعید داوری‌پور، رییس برنامه‌ریزی شرکت گاز هرمزگان تیرماه امسال در خصوص گازکشی به شهرهای فارغان و احمدی در گفت‌وگو با ایرنا اعلام کرد: به‌رغم محدودیت‌های موجود و به دلیل صعب‌العبور بودن مسیر گازرسانی و هزینه بالای آن در شهرهای فارغان و احمدی، موافقت لازم برای اجرای طرح گازرسانی به این بخش از شهرستان حاجی‌آباد انجام شده است.
عملیات گازرسانی به شهر حاجی‌آباد به عنوان یکی از شهرستان‌های سردسیر هرمزگان از سال ۸۶ به عنوان نخستین شهر سبز این استان آغاز شده است.
رییس اداره گاز شهرستان حاجی‌آباد نیز مردادماه امسال در گفت‌وگو با ایرنا گفت: درحال حاضر ۱۸ روستا نیز از روستاهای بخش مرکزی حاجی‌آباد به طور کامل گازرسانی شده‌اند.
به گفته علی دهیادگاری، هم ‌اکنون هفت هزار و ۳۰۰ مشترک از نعمت گاز طبیعی برخوردارند که از این تعداد ۱۵۰۰ مشترک در روستاها را شامل می شود.
وی از «هاشم‌آباد، طارم، گنج، تزرج، برغنی، معدونیه، نجات‌آباد، باغات، طاشکوییه، محمدآباد، حسین آباد، مهرآوران، باینوج، دهستان بالا و پایین، دشتوییه و برآفتاب» به عنوان روستاهای برخوردار از گاز طبیعی نام برد.
رییس اداره گاز حاجی‌آباد در این گفت‌وگو اعلام کرد: تا پایان امسال عملیات گازرسانی به شهرهای فارغان، احمدی و ۹۴ روستای تابعه در شهرستان حاجی‌آباد آغاز می‌شود که با تحقق این برنامه، ۹۳۹ خانوار شهری و یک‌هزار و ۱۷۰ خانوار روستایی زیرپوشش گازخانگی قرار خواهند گرفت.
به گفته دهیادگاری، ۲۱ مدرسه در شهرستان حاجی‌آباد نیز از گاز طبیعی استفاده می‌کنند که سه مدرسه متعلق به روستای باغات است.
رییس اداره گاز حاجی‌آباد گفت: هم‌چنین ۴۱ نانوایی در این شهرستان از گاز طبیعی استفاده می‌کنند و در بخش صنایع به گازکشی ۴ جایگاه سی ان جی و ۲ تلمبه خانه نفت اشاره کرد و در بخش کشاورزی نیز گلخانه علی‌آباد به طور کامل گازکشی شده است.
دهیادگاری اضافه کرد: زندان حاجی‌آباد و بیمارستان حضرت زهرا(س) در شهرستان حاجی‌آباد نیز دارای گازطبیعی هستند.
وی از طرح‌های در دست اقدام و در مرحله تعیین پیمانکار به سه روستا و شهرک در بخش مرکزی اشاره کرد و افزود: صنایع کهگم شامل مرغداری و کارخانه آسفالت و مجتمع گلخانه‌ای سه‌راه شهدادی و سرچاهان نیز درحال تعیین پیمانکار برای آغاز عملیات گازکشی هستند.
فرماندار شهرستان حاجی‌آباد روز سه شنبه(۲۵ آذر) در نشست شورای اداری این شهرستان اظهارداشت: از زمان مصوبه گازرسانی به روستاهای بخش فارغان و احمدی حدود سه سال است که می گذرد اما هنوز اقدامی برای عملیاتی شدن این مصوبه صورت نگرفته است.
به گفته حمید جهانگیری، گازرسانی به روستاها و گلخانه های شهرستان نیز به رغم پیگیری های متعدد مورد بی مهری قرار گرفته است.
براساس سرشماری سال ۹۵، منطقه فارغان حاحی آباد دارای ۱۲ هزار و ۳۸۶ نفر جمعیت در قالب ۴ هزار و ۱۵ خانوار است.
در بخش احمدی نیز یک هزار و ۳۳ خانوار( ۳ هزار و۷۸۵ نفرجمعیت) زندگی می کنند.
در مجموع پنج هزار د ۴۵ خانوار (۱۶ هزارو ۱۷۱ نفر) در این منطقه ساکن هستند.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها