مدیرکل راهداری و حمل و نقل هرمزگان خبرداد:

کاهش مرگ و میر جاده‌ای در استان



دومین جلسه راهبری تحلیل تصادفات در هرمزگان با حضور رییس پلیس راهور کشور، جانشین رئیس پلیس راهور ناجا و مدیرکل راهداری و حمل و نقل هرمزگان برگزار شد.
به گزارش صبح ساحل، مدیرکل راهداری و حمل و نقل هرمزگان در این نشست بیان کرد: هرمزگان بالغ بر ۱۴ هزار کیلومتر بزرگراه و جاده‌های حمل‌ونقل دارد که بندرشهیدرجایی و محورهای شمالی استان از پرترددترین مناطق هستند. در ۸ ماه سال جاری ۱۰۸ نفر در تصادفات فوت شده‌اند که نسبت به سال گذشته ۱۴.۳ درصد کاهش داشته‌است. 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل هرمزگان در خصوص تحلیل تصادفات در محورهای شرق هرمزگان، گفت: اغلب تصادفات در جاده‌ها برخورد رخ‌به رخ و تردد موتور سیکلت سوارها است. نکته‌ی مهم دیگر حضور احشام و شتر نیز در این مناطق منجر به تصادفات می‌شود.
وی با بیان اینکه محور بندرعباس-حاجی‌آباد نیازمند علائم کنترلی و نظارت بیشتری است، در تحلیل تصادفات محور غرب استان اضافه کرد: در حوزه‌ی غرب، بیشتر جاده‌ها دوطرفه بوده و تخطی از سرعت مجاز و برخورد رخ‌به‌رخ منجر به حادثه می‌شود.
  
معضل سوخت قاچاق در استان‌های مرزی و ساحلی
رئیس پلیس راه کشور با بیان اینکه میانگین سرعت در هرمزگان افزایش پیدا کرده است، گفت: علی رغم کاهش تصادفات، شدت تصادفات افزایش پیدا کرده‌است. 
سرهنگ امیدوار تاکید کرد: آرام‌سازی ترافیک موضوع مهمی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. حمل‌ونقل عمومی استان محدودیت دارد. با اجرایی شدن دو طرح آشکارسازی ناوگان حمل و نقل بار و آرام‌سازی ترافیک و کاهش میانگین سرعت دو طرحی که پیش گرفته شد که با اجرایی شدنشان اثر مطلوبی در هرمزگان و حتی کشور را پوشش خواهد داد. وی افزود: سوخت قاچاق، معظلی است که استان‌های ساحلی و مرزی از آن رنج می‌برند. 
 
در کاهش تصادفات سهم فرهنگ‌سازی پررنگ‌تر از مسائل فنی است
جانشین رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه مدیران باید با حداقل امکانات، عملکرد جهادی را به منصه ظهور رسانند، گفت: باید از امکانات حداقلی که در اختیار ما قرار می گیرد به خوبی استفاده کنیم و بیشترین اثر بخشی را در مدت زمان خدمت خود به جا بگذاریم.
سید تیمور حسینی با تاکید بر اینکه نباید تنها به آمار پزشکی قانونی برای تحلیل‌ها اکتفا کنیم، اضافه کرد: در ناجا سامانه‌هایی داریم که همه‌ی رخ دادها و اتفاقات را ثبت می‌کنند. نباید تنها به آمار پزشک قانونی به عنوان تنها مرجع اطلاعاتی برای تحلیل بسنده کنیم. ما نیاز داریم از اطلاعات استفاده کنیم. وقتی اطلاعات ما بزرگ شد، تحلیل ها منطقی تر می‌شوند. اعداد نمی‌توانند به ما تحلیل درستی بدهند.وی افزود: در ارائه آمار خساست نداشته باشید. ما از روزی ضربه خوردیم که تلاش کردیم با لطافت در آمارمان سرپوش بگذاریم. 
جانشین رئیس پلیس راهور ناجا در پایان گفت: یکی از حوزه هایی که مخاطب عام دارد، ترافیک است. مخاطب ما هیچ استثنائی ندارد. همه‌ی آدم‌ها یا تاثیر منفی یا مثبت از خروجی این سیستم متاثر می‌شوند. بخش عمده‌ای از کار ما مسئله‌ی انسانی است. سهم مسائل تربیتی و رفتاری خیلی پررنگ تر از مسائل فنی است. ما برای مردم جاده می‌سازیم، وقتی دو طرفه است شاخ به شاخ  می شوند. جاده را بزرگراه می‌کنیم خوابشان می‌برد. پس ما باید روی معقوله آموزش هم کار کنیم.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها