افزایش 2 درصدی تعداد دانش آموزان دارای اضافه وزن در هرمزگان



معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش و پرورش هرمزگان گفت: بیش از ۳۶۰ هزار و ۸۰۰ دانش آموز استان مورد غربالگری طرح کوچ قرار گرفتند که ۲۰.۱۲ درصد(۲۰ ممیز ۱۲) آن‌ها چاق و یا دارای اضافه وزن هستند.

به گزارش صبح ساحل، علیرضا باقری چهارشنبه شب درنشست کارگروه اجتماعی طرح کوچ استان افزود: در این طرح بیش از ۱۷۸هزار دانش آموز دختر و بیش از ۱۸۲ هزار و ۸۰۰ دانش آموز پسر مورد غربالگری قد، وزن و توده بدنی قرار گرفتند.
باقری ادامه داد: مرحله اول طرح کوچ که از شهریورماه تا آبان ماه سال جاری بود، غربالگری قد و وزن دانش آموزان صورت گرفت.
این مسوول اظهارداشت: در مرحله دوم این طرح نیز که تا اسفندماه ۹۹ ادامه دارد، مداخله به صورت مشاوره، آگاهی بخشی به والدین و دانش آموزان برای کاهش وزن و یا جبران وزن در دانش آموزانی که دچار کمبود وزن هستند، انجام می‌شود.
باقری تصریح کرد: در مرحله مداخله طرح کوچ، همکاری خانواده‌ها و دانش آموزان و همچنین همراهی ارگان‌ها و دستگاه های همکار آموزش وپرورش از جمله امور اجتماعی استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، دانشگاه علوم پزشکی، ورزش وجوانان، صدا وسیما، شهرداری، مخابرات، دانشگاه هرمزگان و غیره بسیار مهم و حیاتی است.

مهرماه امسال معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش هرمزگان گفته‌بود : طبق پالایش دانش آموزان در سال تحصیلی گذشته، حدود ۱۸ درصد دانش آموزان ۷ تا ۱۸ سال استان دارای اضافه وزن هستند.

گفتنی است که معاون تربیت بدنی و امور سلامت وزارت آموزش و پرورش هم شهریور ماه امسال گفته‌بود :۵۹.۳۱ درصد جمعیت کشور دچار اضافه وزن بالا و چاقی هستند که فاجعه است و افراد زیادی جانشان را به علت بیماری های ناشی از چاقی از دست می دهند.وی گفت: قصد داریم 3 درصد از آمار دانش آموزان دارای اضافه وزن و چاقی بکاهیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها