استاندار هرمزگان:

افزایش 26درصدی صادرات کالا به کشورهای حوزه خلیج فارس



استاندار هرمزگان در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان هرمزگان گفت:صادرات کالا از استان به کشور‌های حوزه خلیج فارس نیز در این مدت نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۶ درصد افزایش داشته که  ارزش کالا‌های صادر شده به هفت میلیارد دلار رسیده‌است.
به گزارش صبح ساحل، «فریدون همتی»، استاندار هرمزگان گفت: از مجموع عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بنادر هرمزگان، ۷۰ درصد مربوط به صادرات و ۳۰ درصد نیز مربوط به واردات کالا است. همتی همچنین با اشاره به میزان صادرات کالا‌های تولیدی استان هرمزگان گفت: در این مدت در مجموع ۸۰۵ میلیون دلار کالا‌های تولیدی استان صادر شده است. وی اضافه کرد: کالا‌های تولیدی صادر شده است ۵۸۳ میلیون دلار کالا در بخش صنعت و معدن، ۵۸ میلیون دلار محصولات شیلاتی و ۱۶۴ میلیون دلار محصولات کشاورزی است.

استاندار هرمزگان گفت: امسال همچنین ۴۶ هزار تن محصولات شیلاتی هرمزگان به کشور‌های عمان، امارات، تایلند، ویتنام، چین، بنگلادش، هنگ کنگ، مالزی، سریلانکا، روسیه و اسپانیا صادر شده است. همتی افزود: میزان صادرات محصولات شیلاتی استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۷ درصد افزایش داشته است. وی گفت: این میزان صادرات محصولات شیلاتی به کشور‌های مختلف نشان‌دهنده وجود بازار گسترده و متنوع برای صادرات این محصولات است که باید سرمایه‌گذاری بسیار بیشتری در حوزه پرورش ماهی و میگو و فرآوری محصولات این بخش انجام دهیم.
استاندار هرمزگان با اشاره به پیگیری فعال سازی بندر گوگسر در شهرستان جاسک، گفت: در سال‌های اخیر پیگیری‌های گسترده‌ای برای فعال شدن بنادر مختلف در مناطق ساحلی استان صورت گرفته که خوشبختانه با همکاری وزارت کشور، مجوز مرز رسمی نیز برای این مناطق صادر شده است. استاندار هرمزگان افزود: همچنین فعال سازی بازارچه‌های مرزی در استان در دستور کار قرار دارد که در کنار بنادر مختلف، ظرفیت مناسبی برای مبادلات کالا با کشور‌های همجوار ایجاد می‌کند و موجب اشتغالزایی هرچه بیشتر برای مردم استان خواهد شد.

به گزارش صبح ساحل، «محمد رادمهر»، فرماندار جاسک در روز گذشته از اجرای خط انتقال نفت خام «گوره» در استان بوشهر به جاسک به طول هزار و ۱۰۰ کیلومتر خبر داد و گفته: بندر گودسر نزدیکترین بندر به کشور عمان است و نیاز دارد تا گمرک گودسر بازسازی و نوسازی شود و در خور شان صادرات و واردات خارجی باشد. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها