در دی‌ماه؛

50 پرونده تخلف روغن نباتی در هرمزگان به تعزیرات حکومتی ارسال شد



معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان نیز در همین رابطه گفت: در دی‌ماه امسال 50 مورد پرونده تخلف روغن نباتی توسط بازرسان این سازمان تشکیل شده‌است.


به گزارش صبح ساحل، «عبدالرضا پیروی منش»،معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان هرمزگان گفت: در دی ماه سالجاری کارشناسان و بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ با بازرسی از مراکز خرید درسطح عرضه، برای بیش از 50 واحد صنفی متخلف عرضه کننده روغن نباتی تشکیل پرونده داده و پرونده های متشکله جهت صدور رای نهایی به تعزیرات حکومتی ارسال گردید. وی گفت: بازرسان در دی ماه 852 مورد بازرسی از واحدهای عرضه و توزیع روغن نباتی بازدید به عمل آوردند که منجر به کشف 61 بند تخلف به ارزش ریالی یک میلیارد و 290 میلیون ریال شده است.


پیروی‌منش با اشاره بر ثبت کلیه موجودی کالاها در سامانه جامع انبارها اضافه کرد: همه اشخاص حقیقی و حقوقی مکلّف و موظف به ثبت موجودی کالای خود در این سامانه هستند و در غیر این صورت، هر گونه گزارش و یا بازرسی، بعنوان کالای قاچاق و احتکار محسوب شده و حسب قانون با متخلفین برخورد می‌شود.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان در پایان گفت: شهروندان، در صورت مشاهده هر گونه تخلف می توانند با اعلام به سامانه تلفنی 124 ما را در رصد بازار همیاری نمایند.

کمبود روغن از تابستان امسال در بیشتر نقاط کشور  و صف‌های طولانی بدون درنظر درگرفتن پروتکل‌های بهداشتی برای دریافت روغن به چشم ‌می‌خورد. درحالی که مسئولین معتقد بودند هیچ کمبودی در این کالا وجود ندارد، بلکه به فکر صادرات روغن نیز بودند. در این میان عده‌ای سودجو به فکر احتکار این کالا افتادند و اخبار کشف و دستگیری‌ آنان شنیده می‌شد. به طوری که روز گذشته دبیر روغن نباتی ایران از رفع‌شدن کمبود روغن تا هفته آینده خبر داد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها