فوتبالیست ها برای دریافت واکسن کرونا در اولویت نیستند



جلانی اینفانتینو رئیس فیفا معتقد است نباید فوتبالیست ها را در اولویت واکسیناسیون کرونا قرار داد.

   

به گزارش صبح ساحل، جانی اینفانتینو رئیس فیفا می‌گوید فوتبالیست‌ها نسبت به سایر مردم برای دریافت واکسن کرونا ارجحیت ندارند.

اینفانتینوی 50 ساله که خودش سه ماه پیش به ویروس کرونا مبتلا شد، در حاشیه کارگروه مشترک فدراسیون جهانی فوتبال و سازمان جهانی فوتبال برای تبلیغ توزیع عادلانه واکسن میان اقشار مختلف جامعه، به انتقادات از تصمیم اخیر برخی کشور‌ها برای مقدم شمردن ورزشکاران‌شان در بهره‌مندی از واکسیناسیون واکنش نشان داد.

برخی کشورها ورزشکاران خود به خصوص آنهایی که برای حضور در المپیک 2020 توکیو خود را آماده می‌کنند، در اولویت دریافت واکسن قرار داده‌اند که همین موضوع انتقاداتی را به دلیل تبعیض قائل شدن میان آنها و دیگر اقشار آسیب‌پذیر جامعه به همراه داشته است.

اینفانتینو در جلسه‌ای که در شهر ژنو سوئیس برگزار شد به خبرگزاری رویترز گفت:« البته که اولویت برای واکسیناسیون با افرادی است که در معرض خطر قرار دارند، به خصوص کارکنان بخش بهداشت و سلامت. به نظر ما این یک واقعیت کاملاً روشن است.

من و در کل ما تصور نمی‌کنیم که فوتبالیست‌ها در طبقه‌بندی افراد برای دریافت واکسن در اولویت قرار داشته باشند. البته با توجه به مسائل امنیتی در ماه‌های پیش رو در بخش رقابت‌های بین‌المللی و سفرهایی که لازمه شرکت در آن رویدادهاست، در مقطعی باید واکسیناسیون ورزشکاران هم در دستور کار قرار بگیرد و خب تا برگزاری بازی‌های المپیک که تابستان انجام می‌شود، زمان زیادی باقی نمانده است. با این حال با توجه به زمان‌بندی تعریف شده برای توزیع واکسن، این اتفاق هم رخ خواهد داد.»

رئیس فیفا افزود:« افرادی هستند که در معرض خطر قرار دارند و بدون شک این افراد باید در اولویت قرار بگیرند اما فوتبالیست‌ها یا سایر دست‌اندرکاران فوتبال جزو این گروه نیستند.»

 

  

  

اینفانتینو درباره احتمال تأثیرگذاری شیوع ویروس کرونا بر برگزاری جام جهانی 2022 قطر هم گفت:« من کاملاً مطمئنم که ما شاهد برگزاری یک دوره باورنکردنی از جام جهانی خواهیم بود و به جایی بازخواهیم گشت که باید باشیم. کووید19 هم تا آن زمان شکست خواهد خورد. اگر قرار باشد تا دو سال دیگر به چنین هدفی نرسیده باشیم، در آن صورت مشکلی به مراتب بزرگتر از برگزاری یا عدم برگزاری یک جام جهانی خواهیم داشت.»

 

منبع:ورزش سه

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها