13

مهر

1403


سیاسی

15 آبان 1392 09:08 0 کامنت

 صبح ساحل ، سیاسی -    سازمان فرهنگی ورزشی بندرعباس،علی رغم آنکه وظایفش حوزه ای به وسعت همه شهر را در برمی گیرد هنوزنتوانسته آنچنان که متناسب نامش است در میان مردم شناخته شود ودر نظرسنجی که در این سایت درمورد کیفیت عملکرد این سازمان گذاشته شده تاکنون تنها 14 رای داده شده ،یعنی حتی به تعداد کارکنان خود این سازمان هم نتوانسته مشارکت در یک نظرسنجی را جذب کند، درحالیکه جلب مشارکتهای مردم یکی از مهمترین معیارهای موفقیت یا عدم موفقیت چنین سازمانی است.

 

اگر تیم فوتبال شهرداری بندرعباس که باصرف هزینه های هنگفت هنوز به لیگ برتر راه نیافته راکنار بگذاریم ،آنچه از سازمان پرهزینه فرهنگی ورزشی مای ماند چیزی جز همان ساختمان و میزوصندلی کارمندان و برنامه های مناسبتی که همه مدارس ومساجد هم به نحو بهتری آنرا برگزارمی کنند باقی نمی ماند.علاوه برآن می توان سخنانی که به مناسبت ایام مختلف از تریبون این سازمان در جمع خبرنگاران بیان می شود و فقط اعلام تقدیریا نکوهش یا تبریک یا تسلیت یا محکومیت است، نتیجه ای برای زندگی مردم ندارد. درحالی که این سازمان ،ماهیتا سازمانی کاملا اجرایی و مرتبط با بطن زندگی مردم است.

 

سازمانی که بخشی از عوارض دریافتی از شهروندان به این سازمان تزریق می شود و هیچ تأثیری بر بهبود کیفیت فرهنگ زندگی شهروندان بندرعباس نداشته است، آیا با حضور شهردار جدید شاهد تحولی در کارکرد آن خواهیم بود؟ اگر چنانکه گه گاه شنیده می شود،برخی می خواهند تمام عملکرد سازمان را در تیم شهرداری خلاصه کنند، پیشنهاد می شود نام این سازمان را به باشگاه فوتبال شهرداری تغییردهند تا به کل شهروندان بدانند دیگر صاحب سازمان فرهنگی ورزش نیستند و همچون سایر شهرها چشم انتظار برگزاری برنامه های فرهنگی ومفرح نمانند.

 

تنها گوشه چشمی به فعالیت سازمانهای مشابه در سایرشهرهای کشور عمق ناکارآمدی و خالی ماندن ظرفیتهای این سازمان و بی اثر بودن آن برای شهروندان را آشکار می کند. در شرایطی که بندرعباس با برخورداری از نعمت ساحل و دریا قابلیتی افزون بر بسیاری شهرهای دیگر دارد ،فقدان ابتکار عمل در این سازمان نشانی است بر بی تدبیری و عدم صلاحیت کسانی که مدیران گذشته را برای چنین سازمان بااهمیتی درنظرگرفته اند. آنچه گذشت جز افسوس حاصلی برای شهروندان وآگاهان باقی نگذاشت. پرسش کنونی این است که شهردارفعلی برای رساندن این سازمان به جایگاه حقیقی و تأثیرگذاری برزندگی وروحیه مردم شهرچه برنامه ای دارد و چه گزینه ای را نهایتا براین سازمان می گمارد:گزینه ای براساس معیارشایستگی و ابتکار یا گزینه ای تحمیلی و خنثی؟

 

دیدگاه ها (0)
img