رئیس دانشگاه علوم پزشکی:

دو خانواده در شهرستان پارسیان به کرونای جهش یافته مبتلا شدند



رئیس دانشگاه علوم پزشکی از ثبت چندین مورد مشکوک به کرونای جهش یافته در شهرستان پارسیان و ابتلای تمامی اعضای دو خانواده به این ویروس خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل، در این نشست که صبح روز شنبه 9 اسفندماه با حضور «عزیز الله کناری» فرماندار بندرعباس، «ایرج حیدری» معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان، «حسین فرشیدی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس و تعدادی از مسئولان در استانداری هرمزگان برگزار شد.

در این نشست فرشیدی در مورد کیت‌های آزمایشی کرونا در استان توضیحاتی ارائه کرد و گفت: کیت‌های ما برای آزمایش کرونا کمی متفاوت هستند و در گام اول از کیت‌های معمولی برای افراد مشکوک به کرونا تست خواهد شد در صورت مثبت بودن کرونای این افراد، به موارد دیگری چون علائم بیمار و شدت بالای سرایت و درگیری بیشتر بدن با ویروس، از آن فرد تست کرونای جهش‌یافته گرفته می‌شود. در پارسیان این اتفاق افتاد و تست بعضی از آن‌ها مثبت اعلام شد.

اکنون ما در بندرعباس، بستک، قشم به‌غیراز افرادی که از پروازهای خارج از کشور شناسایی‌شده‌اند، نیز شاهد ابتلای افرادی به کرونا از نوع جهش‌یافته هستیم.

گفتنی است که تمامی مسافران خارج از کشور جهت ورود باید تست منفی کرونا را به همراه خود داشته باشند و در داخل استان نیز از این افراد تست کرونا گرفته می‌شود.

دونفری که تست کرونای جهش یافته آن‌ها مثبت اعلام شد ازجمله افرادی بودند که واکسن کووید 19 را دریافت کرده بودند.

موارد مثبتی که از کرونای جهش‌یافته در بندرعباس مثبت شد مربوط به مهندسی بود که در پروژه ها در بندرعباس مشغول به کار بودند و از خوزستان به بندرعباس آماده بودند. به دنبال این خبر محل استقرار و تمامی افراد درگیر با این فرد که 40 نفر بودند طی تست‌های انجام‌شده ویروس کرونا در آن‌ها مثبت اعلام شد و همچنین وجود کرونای جهش‌یافته در یکی دیگر از این افراد مثبت تشخیص داده شد.

حسین فرشیدی تأکید کرد اکنون تعداد بیماران کرونای جهش‌یافته در استان هرمزگان در حال افزایش است و خطری برای استان تلقی می‌شود و بهترین راه برای مقابله با این بیماری رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

 

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها