کادر درمان در آستانه فروپاشی روانی



شیوع ویروس کرونا و مسائلی که به دنبال آن به وجود آمد، باعث ایجاد جو روانی منفی و اختلال افسردگی عظیم میان مردم شد. قشری که در این میان بیش از همه آسیب دید اما کادر درمان بود.

سلامت روان پرسنل بهداشتی و درمانی و لزوم رسیدگی به آن از موضوعاتی بود که در بحبوحه همه‌گیری کرونا مغفول ماند. اضطراب، افسردگی و فروپاشی روانی در این زمان میان کادر درمان بیش از دیگر اقشار جامعه شایع شده‌است؛ کادر درمانی که روزانه جان‌باختن افراد زیادی را به چشم می‌بینند و کاری از دست‌شان ساخته نیست. مطالعاتی که در رابطه با اختلالات شایع در میان پرستاران و کادر درمانی انجام شده، نشانگر آن است که تعداد قابل توجهی از پرسنل و کادر خدمات درمانی، مشکلات گسترده مرتبط با سلامت روان مانند پریشانی روانی و ترس عمیق ناشی از ابتلا به ویروس کرونا را تجربه کرده‌اند. در چنین شرایطی فقدان امکانات و نیروی انسانی کافی در بیمارستان‌ها، باعث تشدید این مشکلات روانی شده‌است.

چنانچه بسیاری از پرستاران از نبود شرایط و امکانات مناسب اتاق استراحت در بیمارستان شهید محمدی گلایه دارند که با گذشت بیش از یک سال از همه‌گیری ویروس کرونا هنوز شرایط مناسبی برای استراحت و کاهش خستگی و فشار کار فراهم نشده‌است. از طرف دیگر امکانات بهداشتی و مراقبتی به صورت کافی به پرسنل بهداشتی و درمانی ارائه نمی‌شود و آن‌ها مجبور هستند تا وسایل بهداشتی مورد نیازشان را مثل گان با هزینه شخصی تهیه کنند. حقوق معوقه هم از دیگر مسائلی است که کادر درمانی با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

این‌ها بخش کوچکی از مشکلاتی است که کادر درمان در یک سال گذشته با آن مواجه بوده‌اند. همه این عوامل در کنار هم باعث دوچندان شدن استرس و فشار کار و به دنبال آن آسیب‌های روانی در فرد می‌شوند. در چنین شرایطی لازم است تمهیداتی اندیشیده شود تا ضمن فراهم کردن شرایط رفاهی و امکانات بهداشتی برای کادر درمان از آسیب‌های روانی آنان هم کاسته شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها