ابراز امیدواری مدیرعامل آبفای هرمزگان:

آبشیرین کن ها تامین کننده آب آینده بندرعباس



صبح ساحل ، اقتصادی - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب بندرعباس ابراز امیدواری کرد تا سال 94 ، 100مترمکعب آب از آبشیرین کن های دردست اجرا به شبکه آ ب شهر تزریق شود.

حسین خادمی درخصوص کمبود آب مورد نیاز  گفت: "بعضی از محلات به علت مشکلات شبکه ممکن است دچار کمبود آب باشند اما هنوزجیره بندی نکرده ایم." خادمی " بابیان اینکه طرح جمع آوری فاضلاب از سال 73 شروع شده است  گفت تاکنون 120 میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده است. وی افزود هم اکنون 70 درصد شهر بندرعبا س از شبکه جمع آوری فاضلاب بهره مند هستند و همچنان 30 درصد از طرح باقی مانده است.

 

وی مهمترین مانع در تکمیل این طرح را  بافت فرسوده و کمبود اعتبارات عنوان کرد. مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب برای تامین مالی این پروژه ، طرحی را در صحن شورا پیشنهاد که بر اساس آن درصورت تصویب  شورا مبالغی  از مشترکین اخذ شود . مدیرعامل شرکت آبفای شهری در ادامه گفت: " در حال حاضرباکمبود 400  لیتر در ثانیه آب در شبکه آبرسانی مواجه هستیم و برای تامین آب روستاهای اطراف مجبوریم مقداری از آب شهر را به این مناطق اختصاص دهیم. " خادمی همچنین در خصوص پاکسازی خور گورسوزان شهرداری را متولی این امر دانست . در همین باره عباس امینی زاده شهرداربندرعباس گفت: " شهرداری متولی پاکسازی خور گورسوزان نیست اما نهاد شهرداری جهت پاکسازی با متولی این امر تعامل دارد و طبق مصوبه به زودی پاکسازی خور اجرا خواهد شد."

 

شهردار یکی از اهداف شهرداری را توسعه محلات به خصوص محلات قدیمی عنوان کرد و در مورد همکاری با آب و فاضلاب گفت: شهرداری در چارچوب اختیارات خود آماده همکاری بیشتر است. همچنین با اشاره به حضور هیئتی از شهرداری در محلات به منظور رفع مشکلات جزئی محلات پیشنهاد کرد نماینده ای از شرکت آب و فاضلاب در این هیئت ها حضور یابند تا از نزدیک مشکلات مردم در بخش فاضلاب را بررسی کنند . گفتنی است در این جلسه برای سرعت بخشیدن  به پرو‍‍ژه های آب و فاضلاب ، تشکیل کارگروهی با عضویت نماینده  شرکت آب و فاضلاب زیر نظر شورای شهر تصویب شد.

 

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها