تمیز کردن مخلوط کن



مخلوط‌کن یکی از لوازم برقی پرطرفدار آشپزخانه محسوب می‌شود. برای درست کردن سس و انواع نوشیدنی‌ها در کمترین زمان ممکن و راحت این کار را انجام می‌دهد.
به نوشته روزنامه صبح ساحل، تمیز کردن این وسیله پر کاربرد چالشی است که اکثریت با آن روبه‌رو هستند. از یک اسفنج برای نمیز کردن مخلوط‌کن استفاده کنید و مواد باقیمانده درون پارچ آن را بیرون بیاورید. با ترکیب آب گرم و مایع ظرف‌شویی درون آن را پرکنید. درب مخلوط‌کن را ببندید و دکمه پاور آن را روشن کنید. یک دقیقه اجازه دهید تا مایع ظرف‌شویی با آب گرم تمام دیواره‌های پارچ مخلوط‌کن را به‌خوبی تمیز کند. اگر بازهم لکه‌های غذا و مواد خوراکی درون مخلوط‌کن بود، به ترکیب آب گرم و مایع ظرف‌شویی تکه‌های یک عدد لیمو با پوست اضافه کنید و مجدد همان کار را تکرار کنید.
این کار نه تنها سبب از بین رفتن لکه‌های مانده روی پارچ،  بلکه باعث خوشبو کردن آن‌هم می‌شود. اگر با انجام این کارها بازهم لکه از بین نرفت در نهایت ابتدا یک فنجان سرکه، چند قطره مایع ظرف‌شویی و نصف یک فنجان جوش‌شیرین را درون پارچ مخلوط‌کنید. بعد از مخلوط شدن این مایع‌ها، بگذارید دقایقی درون پارچ بماند و بعد با اسفنج آغشته شده به مایع ظرف‌شویی شستشو دهید تا بوی سرکه و جوش‌شیرین از بین برود. برای تمیز کردن پایه مخلوط‌کن یک اسفنج را با آب گرم و مایع ظرف‌شویی آغشته کرده، آب آن را گرفته به‌آرامی تمیز کنید. اگر بعد از شستشوی پارچ مخلوط‌کن، تیغه‌های دستگاه هنوز کثیف هستند باید جداگانه بشوئید. با استفاده از مسواک و مایع ظرف‌شویی آغشته شده روی تیغه‌ها بکشید تا لکه‌ها از بین برود. 
منابع: سایت آچار باز/ هوم خانه  

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها