خوشبو کردن محیط خانه با مواد طبیعی



یکی از آزاردهنده‌ترین موارد در خانه‌داری بوی نامطبوع است. آشپزخانه، اتاق پذیرایی و نشیمن بایستی علاوه بر تمیزی، خوشبو نیز باشد؛ چراکه استشمام هوای بدبو برای هیچ‌کس خوشایند نیست. از طرفی استفاده از مواد شیمیایی می‌تواند برای برخی آلرژی به همراه داشته باشد و همیشه توصیه نمی‌شود.
جایگزین‌های طبیعی و بی‌ضرر علاوه بر خوشبو کردن خانه و محیط می‌توانند بوهای آزاردهنده را نیز رفع کند. برای پر کردن بوی خانه با عطر کلوچه‌های تازه پخته‌شده یک قاشق چایی‌خوری دارچین و میخک را در یک ورقه پخت بریزید، نیم ساعت آن را در فر با درجه ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید و در فر را باز نگه‌دارید تا خانه را بوی تند و گرم پر کند. چراغ‌های خانه را خاموش‌کنید تا زمانی که لامپ‌ها سرد شوند چند قطره از عصاره وانیل را روی لامپ بریزید.
وقتی چراغ را روشن می‌کنید، گرما به‌آرامی عطر را پخش می‌کند و بوی مطبوع فضای خانه را مثل شیرینی‌های تازه پخت شده پر می‌کند. این کار با لامپ‌های رشته‌ای بهتر عمل می‌کند. برای از بین بردن بوی یخچال پنبه را به جوش‌شیرین و وانیل آغشته کنید و آن را در قفسه یخچال بگذارید تا بوی خوش و مطبوع به آن اضافه شود. می‌توانید از عصاره لیمو هم استفاده کنید. وقتی برق قطع می‌شود فریز کامل از کار می‌افتد و بوی نامطبوع ایجاد می‌کند با قرار دادن قهوه در یخچال بوی نامطبوع آن از بین می‌برد. برای از بین بردن بوی بد زباله‌ها می‌توانید پس‌مانده‌های لیموترش و پرتقال را در دستگاه خردکن بریزید؛ درحالی‌که آب سرد در آن می‌ریزید نمک هم اضافه کنید، هرگونه بوی باقی‌مانده را دفع می‌کند.
پوست لیمو و پرتقال را به یک یا دو فنجان آب اضافه کرده و بگذارید چند ساعت بجوشد و در صورت نیاز آب اضافه کنید. این‌طور هوا و قابلمه را در یک مرحله مطبوع خواهید کرد. آیا تابه‌حال بوی نامطبوع ماهی را از مایکروفر حس کرده‌اید به همین منظور کاسه‌ای آب و وانیل را داخل مایکروفر قرار دهید و آن را یک دقیقه روشن کنید. لیمو را نصف کنید و داخل بشقاب قرار دهید و در نزدیکی سطل آشغال یا توالت بگذارید تا بوی لیمو در فضا بپیچد.
منابع : بیوته/ نمناک
روزنامه صبح ساحل

منتشر شده: 1
سین
۲۴ خرداد ۱۴۰۰
سلام.بوی‌اطاق‌با‌طعم‌کیک‌وشیرینی‌از‌بین‌بردن اشتها‌میشود
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها