مدیر کل تامین اجتماعی استان مطرح کرد:

55 درصد هرمزگانی‌ها زیر چتر امید آفرین تامین اجتماعی



مدیرکل تامین اجتماعی استان هرمزگان از تحت پوشش قرار گرفتن 55 درصد جمعیت این استان زیر چتر امیدآفرین این سازمان بیمه گر خبر داد و گفت: اجرای طرح 3070 در استان و ارایه خدمات غیرحضوری موجب کاهش 12 میلیون مراجعه مردم استان در دوره شیوع کرونا شده است.

               

به گزارش صبح ساحل،  "عباس اکبری" ضمن گرامیداشت هفته تامین اجتماعی(19 تا 25 تیرماه) به تشریح عملکرد یکساله مجموعه تامین اجتماعی استان طی یکسال اخیر پرداخت و اظهار داشت: این سازمان بزرگ بیمه گر اجتماعی با 35 واحد اجرایی و 430 نفر پرسنل، در حال خدمات رسانی به اقشار مختلف مردم استان هرمزگان با ارایه 18 نوع خدمت متنوع بیمه ای است.

وی افزود: این واحدهای خدمات رسان در قالب 17 شعبه دائم، 13 شعبه اقماری و 5 کارگزاری مشغول به بیمه شدگان، مستمری بگیران، کارفرمایان و سایر شرکای اجتماعی این سازمان خدمات رسانی می کنند.

اکبری در ادامه به ارایه تازه ترین آمار مربوط به بیمه شدگان و مستمری بگیران پرداخت و خاطرنشان کرد: تا اردیبهشت ماه سال جاری، آمار 888هزار و 445 نفر بیمه شده اصلی و تبعی در استان ثبت شده که مجموع بیمه شدگان به دلیل افزایش تعداد شاغلین، 3 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

وی تعداد بیمه شدگان اصلی را 328 هزار نفر اعلام کرد و گفت: 84 درصد از این جمعیت معادل 274 هزار نفر مربوط به شاغلین مرد و 16 درصد(بیش از 53 هزار نفر) نیز مربوط به شاغلین زن است.

به گفته مدیرکل تامین اجتماعی استان هرمزگان، تاکنون 95 هزار و 202 نفر مستمری بگیر از خدمات این سازمان بیمه گر بهره مند شده اند که 56هزار و 219 نفر مستمری بگیر اصلی هستند..

اکبری خاطرنشان کرد: در حال حاضر، 983 هزار و 657 نفر تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند که  55درصد از جمعیت کل استان را در بر می گیرد.

وی تعداد کارگاه های فعال تحت پوشش تامین اجتماعی را 29هزار و 222 واحد اعلام کرد و گفت: 72 درصد از این تعداد، کارگاه های دارای یک تا 5 نفر بیمه شده را تشکیل می دهند و 3 درصد( معادل 972 واحد) شامل کارگاه های بزرگ با بیش از 50 نفر بیمه شده هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان هرمزگان از جمله مهم ترین شاخص های سنجش تعادل بین منابع و مصارف سازمان های بیمه گر را نسبت بیمه شدگان اصلی به مستمری بگیران دانست و اظهار داشت: روند اين نسبت در سازمان تامين اجتماعي طي سال هاي اخير رو به كاهش است. این نسبت در حال حاضر در استان هرمزگان برابر 8.6 است؛ به عبارت دیگر، 8 نفر بیمه شده پشتیبان یک پرونده مستمری هستند.

وی افزود: در یک سال اخیر تعداد 4 هزار و63 پرونده مستمری برقرار شده که 11 درصد نسبت به تعداد برقراری های سال قبل افزایش داشته است. همچنین در سال گذشته، تعداد 2 هزار و714 مورد مقرری بیمه بیکاری برقرار شده که نسبت به سال پیش از آن (2779 مورد) روند کاهشی داشته است. همچنین تعداد حوادث ناشی از کار برابر با 308 مورد بوده که نسبت به سال قبل 52 درصد افزایش داشته است؛ 72 درصد حادثه دیدگان مجرد بوده اند و 65 درصد حوادث ناشی از کار در ساعات صبحگاهی رخ داده است.
   
اقدامات شاخص سال 99
اکبری اقدام های شاخص اداره کل تامین اجتماعی استان طی سال 99 را شامل اجرای متناسب سازی حقوق مستمری بگیران طی دو مرحله، حذف فرآیند درج و تمدید تاریخ اعتبار دفترچه‌های درمان از خردادماه 1399با بهره‌گیری از بستر اینترنتی، توقف صدور دفترچه جدید از اسفند‌ماه سال 99، اجرای طرح بزرگ 3070 ، توسعه ظرفیت‌های خدمات غیرحضوری همزمان با شیوع ویروس کرونا، اجرای طرح شناسایی مدیران آینده در راستای شایسته‌گزینی و انتصاب مشاغل مدیریتی، تنقیح و تلخیص بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های بیمه‌ای با تبدیل ٢هزار بخشنامه در قالب ٦٠ بخشنامه جدید و راه‌اندازی سامانه خرید اعتباری‏/ اقساطی مستمری‌بگیران تامین‌اجتماعی دانست.

وی مهم ترین برنامه های این اداره کل در سال 1400 را تعمیم و گسترش پوشش بیمه ای، توسعه ظرفیت های خدمات غیرحضوری در جهت افزایش سرعت پاسخگویی و ارتقاء رضایتمندی شرکای اجتماعی سازمان، بازبینی و اصلاح ساختارها و فرآیندها در جهت ارتقاء کیفی و کمی سطح خدمات بیمه ای به ذینفعان اعلام کرد.
   
طرح 3070؛ کاهش 12 میلیون مراجعه حضوری مردم
مدیرکل تامین اجتماعی استان هرمزگان اجرای طرح 3070 را به عنوان مهم ترین اقدام سال گذشته این اداره کل برشمرد و گفت: این طرح با هدف تسهیل و تسریع در شیوه‌های ارائه خدمات و تبدیل فرآیندهای مبتنی بر مراجعه حضوری افراد به واحدهای اجرایی این سازمان به فرآیندهای غیرحضوری اجرا شد که در قالب آن، فرآیند 30 خدمت پرمراجعه سازمان اصلاح شده است. این حجم از اصلاح فرآیند در سازمان بی سابقه بوده و الکترونیکی شدن خدمات منجر به کاهش 70 میلیون مراجعه در سال به واحدهای اجرایی سازمان در سطح کشور شده است.

وی اضافه کرد: ارائه خدمات غیر حضوری در قالب طرح 3070 در مجموعه اداره کل تامین اجتماعی استان هرمزگان در سال 1399 منجر به کاهش بیش از 12 میلیون مراجعه شهروندان استان به شعب تامین اجتماعی شده است.

کاهش مراجعات مردم با ارایه خدمات غیرحضوری
اکبری با بیان آماری از خدمات غیرحضوری در این استان گفت: تاکنون بیش از 262هزار لیست حق بیمه به صورت غیر حضوری دریافت و بالغ بر 270هزار برگ پرداخت بیمه شدگان خاص صادر شده است.

 همچنین با غیرحضوری شدن فرآیند تامین اعتبار دفترچه درمان بیش از ۴۱۶هزار بار مراجعه بیمه شدگان و‌ مستمری حذف شده و با اجرای طرح توقف صدور دفترچه درمان و اجرای هم زمان طرح نسخه الکترونیک بیش از 400هزار بار مراجعه کاهش یافته است. درخصوص فرآیندهای نیمه حضوری نیز شاهد کاهش 75هزار بار مراجعه  در استان بوده ایم.

به گفته این مقام مسئول، در سال گذشته مجموعاً بالغ بر یکهزار و 401 میلیارد تومان به بیمه شدگان و مستمری بگیران استان پرداخت شده است که یکهزار و 362 میلیارد تومان در قالب تعهدات بلندمدت به مستمری بگیران و بیش از 39 میلیارد تومان در قالب تعهدات کوتاه مدت انجام شده است.
 
پرداخت روزانه 4 میلیارد تومان به بیمه شدگان و مستمری بگیران

وی افزود: به طور میانگین ماهیانه 116 میلیارد تومان و روزانه نزدیک به 4 میلیارد تومان در قالب تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت به بیمه شدگان و مستمری بگیران پرداخت شده است. همچنین، در سال 1399مبلغ 39 میلیارد تومان بابت مقرری بیمه بیکاری به مقرری بگیران بیکاری پرداخت شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان خاطرنشان کرد: در سال گذشته تعداد 456 فقره کمک بلاعوض در اختیار بیمه شدگان و مستمری بگیران قرار گرفته و تعداد 5هزار و388 فقره وام به مبلغ  ۱۴۴ میلیارد و۶۰۰ میلیون ریال به مستمری بگیران تحت پوشش استان پرداخت شده است.

وی از انجام54 هزار و 289مورد بازرسی از کارگاه‌های سطح استان سخن به میان آورد و  با ارایه گزارش عملکرد هیات های تشخیص مطالبات گفت: 194 جلسه هیات های بدوی در شعب استان با بررسی یکهزار و720 پرونده مطالباتی و 114 جلسه هیات تجدید نظر در اداره کل استان با بررسی 697 پرونده مطالباتی در یکسال گذشته برگزار شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها