کودک 10 ساله رودخانه ای بر اثر اصابت گلوله در گذشت

تیر عزا در عروسی



تیراندازی در عروسی کهنوج، کودک 10 ساله  هرمزگانی  را به کام مرگ برد.

به گزارش صبح ساحل، کودکی به نام رامین محمدی  که به همراه خانواده‌اش از بخش  فاریاب رودخانه شهرستان رودان به مراسم عروسی یکی از فامیل‌هایشان در روستای دوچاهی  بخش چاه مرید کهنوج دعوت بود. وی بامداد هفتم مردادماه جاری در هنگام تماشایی سنت شادمانه  تیراندازی هوایی، براثر اصابت گلوله کلت کمری  جان سپرد. سنتی قدیمی که افرادی شادی خود را با شلیک هوایی ابراز می‌کنند.شلیک‌های مرگباری  که در یک‌چشم بر هم زدنی عروسی را تبدیل به عزا کرد. در این حادثه دو نفر شامل یک پسر 10 ساله  رودخانه‌ای و مرد 67 ساله  کهنوجی از ناحیه دست مجروح شدند .

           

صدای دل‌خراش تیر در هلهله عروسی

شب عید بود و شب شادی. مهمانان  با لباس‌های رنگارنگ و لب‌های پر از خنده و گفتن کلمات پر از تبریکات در حال گذر ساعاتی از هلهله و پایکوبی بودند. زن جوان  به همراه 3 فرزندش که ساعاتی قبل  از فاریاب به این مراسم آمده بود توجه اش بیشتر  به رامین و دختر 5 ساله بازیگوشش بود و به پسر 15 ساله‌اش سپرده بود که مواظب آن‌ها باشد تا هنگام تیراندازی هوایی به افراد مسلح نزدیک نشوند. دقایقی از شادی گذشته بود که عروس و داماد به محل  مراسم وارد شده اند، صدای دلخراش تیر  از سوی دو نفر با سلاح‌های  کلاشینکف و کلت کمری به گوش رسید...

 

 

  

اصابت تیر به قلب کودک فاریابی

رضا رحمانی نیا دهیار فاریاب  رودخانه  بابیان  این‌که  تیراندازی از سنت‌های قدیمی عروسی جنوب کرمان  است و افرادی از خانواده داماد هنگام ورود عروس و داماد اقدام به تیراندازی هوایی می‌کنند افزود:» آن شب (چهارشنبه 6 مردادماه) پدر رامین در محل کارش در بندرعباس بود،مادر و 2 خواهر و برادر رامین  به همراه فامیل‌هایشان به روستای دوچاهی رفتند و در مراسم عروسی شرکت کردند «.

این مرد 33 ساله که پسرعموی رامین است،در خصوص این حادثه گفت: « ساعت از 12 شب گذشته بود و دو نفر ناشناس با چهره پوشیده با اسلحه کلاشینکف و کلت کمری همچنان در حال شلیک تیر هوایی بودند  که ناگهان تیر  به 3 نفر  اصابت کرد،دو نفر از ناحیه دست مجروح شدند و یکی از تیرهای کلت کمری به قلب رامین برخورد کرد.

 

    تیر عزا در عروسی

      

 وحشت و اضطراب

صدای جیغ است که از هر سو به هوا رفت، شادی محو شد وجای خود را به وحشت و اضطراب  داد .زن جوان یک‌لحظه چشمش به بدن خونین پسرش افتاد ،لحظه‌ای مکث کرد، دچار شوک بود باورش نمی‌شد، اما ناگهان  به طرز دیوانه‌واری خود را بر بالین رامین رساند.صدای ناله است که بلند شد و مادری که بالای سر فرزندش از حال رفت ... رحمانی نیا این را گفت که ضاربان تحت شناسایی پیگیر قضایی و انتظامی هستند و تاکنون دستگیر نشده‌اند.

 

          

 سنت غلط و مرسوم

رامین کشته شد این کودک معصوم از سنت قدیمی و غلط تیراندازی در مجالس عروسی جانش را از دست داد. مراسمی که به گفته حاضرین بیش از 200 بار صدای تیراندازی شنیده شد.  این قصه دردناک،  تازه نیست بارها و بارها خبرهای تلخی از این محصول رسم‌های غلط و رایجی شنیده‌ایم که در اوج شادی، خانوارهای عروس و داماد را به ماتم و عزا تبدیل کرده است. این مراسم در جای‌جای کشورمان دیده می‌شود و نیاز دارد مسئولین در این مورد مهم ورود کنند و راهکارهایی ارائه دهند تا تکرار چنین مواردی جلوگیری شود.

  

گفتنی است: برابر قانون تیراندازی تحت هر عنوان جرم تلقی می‌شود و در صورت استفاده از سلاح  ضمن تشکیل پرونده قضایی و مجازات عامل و عاملان آن از سوی دستگاه قضایی، پلیس برای صاحبان مراسم پرونده قضایی تشکیل خواهد داد.

غیرقابل انتشار: 3
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها