13

مهر

1403


ورزشی

19 دی 1392 09:13 0 کامنت

صبح ساحل ، ورزشی - هفته نخست دور برگشت لیگ برتر والیبال باشگاه های ایران  با انجام شش بازی پیگیری شد که بازگشت متین به جایگاه دوم جدول و صعود دو پله ای ارومیه از مهم ترین اتفاقات آغاز دور برگشت بود.

در هفته دوازدهم لیگ برتر والیبال تیم های آلومینیوم المهدی ،پیکان تهران، متین ورامین، بازرگانی جواهری، شهرداری ارومیه و باریج اسانس در برابر حریفان به پیروزی رسیدند.

تیم والیبال میزان مشهد با پذیرش شکست از صدرنشین به رده سوم جدول آمد و متین ورامین با پیروزی بر کاله جایگاه دوم را به خود اختصاص داد.شهرداری ارومیه با پیروزی برابر شهرداری زاهدان دو پله صعود در جدول داشت و به جایگاه ششم آمد. تیم های کاله و نوین کشاورز نیز با پذیرش شکست در هفته نخست دور برگشت یک پله نزول در جدول داشتند و به ترتیب به جایگاه های هفتم و هشتم آمدند.در حال حاضر تیم های شهرداری تبریز و شهرداری ارومیه 18 امتیاز هستند و به دلیل تفاوت بازی های برده به ترتیب در جایگاه های پنجم و ششم قرار گرفتند.

 سه تیم  کاله مازندران ، نوین کشاورز و آلومینیوم المهدی 16 امتیازی هستند که به ترتیب 7، 6 و 4 پیروزی دارند و به همین دلیل در رتبه های هفتم تا نهم جدول قرار دارند.

 آلومینیوم اشک شهرداری تبریز را در آورد

تیم والیبال آلومینیوم المهدی در آخرین بازی هفته نخست دور برگشت لیگ برتر والیبال با وجود پیروزی برابر شهرداری تبریز در بندرعباس در رده نهم ماند.جدال دو تیم آلومینیوم المهدی و شهرداری تبریز در سالن فجر بندرعباس سه بر یک به سود میزبان به پایان رسید. شاگردان ناصر شهنازی که برای گرفتن انتقام از شکست در بازی رفت پا به این بازی گذاشته بودند با یک بازی دیدنی و جذاب سه بریک حریف تبریزی خودراشکست دادند . نظارت بر این بازی را عباس جلایر بر عهده داشت و حمید راهجردیان و نادر انصاری به عنوان داورهای اول و دوم قضات کنندگان این بازی بودند.

 ست اول: آغازگر بازی در ست اول بنفش‌پوشان آلومینیوم المهدی بودندوبا اولین سرویس اولین امتیاز از کف نماینده هرمزگان رفت واین شهرداری تبریز بود که در تابلو اولین پوئن برایش ثبت شد. پس از دست‌دادن این پوئن سرویس ازآن سفیدپوشان تبریزی شد و بازیکنان این تیم هم نتوانستند از سرویس به دست‌آورده استفاده نمایند وتوپ  دوباره به دست آلومینیوم افتاده واین بار با قدرت شروع به امتیاز گرفتن کردند. دفاع‌های بسیار خوب و قراردادن سرویس‌ها درانتهای زمین شهرداری تبریز باعث شد تا ست اول برای هرمزگان با امتیاز 25 بر18 به پایان برسد.

 ست دوم: قبل ست اول که آلومینیوم اولین پوئن را از دست داد این بار این شهرداری تبریز بود که اولین سرویس را به تور زد تا اولین امتیاز برای نماینده والیبال هرمزگان در لیگ برتر رقم بخورد. سفیدپوشان تبریزی که درخانه موفق شده بودند سه بر صفر آلومینیوم را شکست دهند دراین بازی وست دوم به دنبال جبران شکست ست اول بودند. والیبالیست های  آلومینیوم که در ست دوم با کمی غرور پا به میدان گذاشته بودند اصلاً بازی ست اول را از خود به نمایش نگذاشتند تا این ست را 25بر20 بازنده باشند.

 ست سوم: از دست دادن ست دوم برای شهنازی مربی موفق آلومینیوم بسیار سخت بود کمک ولاسکو درجام بین قاره‌ای می‌خواست هرطوری شده شاگردانش درمقابل هواداران بی‌شماری که به سالن آمده بودند بازی ست اول خود را به نمایش بگذارند. دستورات تاکتیکی و ارنج خوب این مربی در ست سوم جواب دادوبنفش‌پوشان آلومینیوم با یک بازی برتر 25بر19 ست سوم را به پایان بردند.

 ست چهارم: این ست برای شهرداری سخت‌ترین ست بود. شاگردان حسین معدنی که دوست نداشتند بازنده این بازی آن‌هم با امتیاز سه‌برصفر باشند هرچه داشتند دراین ست رو کردند اما به جایی نرسیدند. حمایت‌های همه‌جانبه هواداران وبازی درخشنده ادریس دانشفر واسترس بالای سفیدپوشان تبریزی روی بازی آن‌ها تاثیر گذاشته بود. دو تیم دراین ست تا امتیاز 19بر19 هم‌پای هم پیش‌رفتند اما در پایان این آلومینیوم بود که توانست انتقام شکست دور رفت را از شهرداری بگیرد وبا نتیجه 25بر22 بازی را به سود خود به پایان ببرد.

آلومینیوم المهدی بندرعباس درهفته دوم دوربرگشت در کاشان با صدرنشین این رقابت ها بازی خواهد داشت وشهرداری تبریز در هفته دوم لیگ برتر والیبال در زاهدان به مصاف شهرداری این شهر می رود .  شهرداری زاهدان در خانه مغلوب ارومیه شد

تیم والیبال شهرداری زاهدان در هفته نخست دور برگشت لیگ برتر والیبال در بازی خانگی مغلوب شهرداری ارومیه شد.هفتادمین دیدار لیگ برتر والیبال سال 92 در سالن استانداری شهر زاهدان برگزار شد و شهرداری این شهر میزبان هم نام خود از ارومیه بود.نماینده زاهدان در این بازی در سه ست متوالی و با امتیازهای 25 بر 20، 25 بر 14 و 25 بر 23 مغلوب شهرداری ارومیه شد تا ضمن تجربه هشتمین شکست خود با همان 12 امتیاز در رتبه یازدهم باقی بماند.شهرداری ارومیه هم که به تازگی مدیر عامل و سرمربی اش استعفا دادند و با یداله کارگر پیشه کار خود را دنبال می کند، موفق به کسب سه امتیاز شیرین بازی شد تا با 18 امتیاز در رتبه ششم قرار گیرد و دو پله صعود در جدول را تجربه کند.

محمدحسن خوشدل، مسعود ذوقی و احسان زحمتی به ترتیب به عنوان ناظر، داور اول و دوم این بازی بودند و نظارت و قضاوت جدال شهرداری ها را انجام دادند.شهرداری ارومیه در هفته دوازدهم لیگ برتر والیبال در برابر متین صف آرایی خواهد کرد و شهرداری زاهدان نیز از دیگر تیم آذری زبان کشورمان (شهرداری تبریز) در سالن استانداری زاهدان پذیرایی خواهد کرد.

 پیکان باز هم نوین را برد

تیم والیبال پیکان تهران در نخستین بازی دور برگشت لیگ برتر والیبال موفق به شکست دوباره نوین کشاورز شد.دو تیم پیکان تهران و نوین کشاورز در خانه والیبال تهران به مصاف هم  رفتند که شاگردان پیمان اکبری برای دومین بار در لیگ امسال موفق به شکست نوین کشاورز شدند.

مسعود آرمات سرمربی نوین کشاورز و شاگردانش در این بازی سه بر صفر و با امتیازهای 27 بر 25، 25 بر 18 و 25 بر 22 مغلوب پیکان شدند تا ششمین شکست خود را تجربه کرده باشند.پیکان در بازی رفت نیز سه بر دو نوین کشاورز را شکست داده بود و با این پیروزی 21 امتیازه شد و در جایگاه چهارم باقی ماند و نوین کشاورز با یک پله نزول و 16 امتیاز در رتبه هشتم قرار گرفت.در این بازی از جواد معنوی نژادو  حمید جعفری بازیکنان پیکان و نوین کشاورز تست دوپینگ گرفته شد. حدود 300 نفر این بازی را از نزدیک نظاره گر بودند.سعید درخشنده نظارت بر این دیدار را بر عهده داشت و محمد شاهمیری و داود نافعی به عنوان داوران اول ودوم قضاوت کنندگان این بازی بودند.دیدار دو تیم پیکان و نوین کشاورز قرار بود ساعت 16 آغاز شود اما به دلیل قطع شدن برق سالن خانه والیبال با یک ساعت تاخیر شروع شد.پیکان تهران در هفته بعد لیگ برتر والیبال در آمل به مصاف شاگردان بهروز عطایی خواهد رفت و نوین کشاورز نیز در برابر بازرگانی جواهری در خانه والیبال صف آرایی خواهد کرد.

 باریج اسانس دومی را از میزان گرفت

تیم والیبال باریج اسانس کاشان صدرنشین دور رفت لیگ برتر والیبال در نخستین بازی خود در دور برگشت موفق به شکست میزان مشهد شد.تیم والیبال باریج اسانس کاشان که در دور رفت با27  امتیاز قهرمان نیم فصل شد، در آغاز دور برگشت دیدار حساسی در مشهد برابر میزان برگزار کرد و موفق به شکست حریف خود در سه ست متوالی شد.باریج اسانس کاشان از ست اول این بازی برتری نسبی داشت و در ست دوم نیز برتری خود را حفظ کرد. این تیم در ست سوم برتری خوبی نسبت به میزان مشهد داشت و در دفاع روی تور و دریافت در انتهای زمین به مراتب بهتر از میزبان ظاهر شد.شاگردان مصطفی کارخانه در این بازی با امتیازهای 25 بر 19، 25 بر 21 و 25 بر 19حریف خود که مانند سایه باریج اسانس را تعقیب می کرد، شکست دادند تا از این شکست بیشتر از همه متین ورامین سود ببرد.متین در نخستین بازی هفته اول دور برگشت کاله را از پیش رو برداشت تا با 25 امتیاز رتبه دوم جدول را از میزان بگیرد.باریج اسانس با شکست میزان مشهد 30 امتیازی شد و با تیم دوم جدول (متین) پنج امتیاز فاصله گرفت.شاگردان جبار قوچان نژاد سرمربی میزان در حالی مغلوب باریج اسانس شدند که در دور رفت و در سالن مهران تیم های جواهری گنبد، پیکان تهران، المهدی بندرعباس، متین ورامین و شهرداری ارومیه را شکست داده بودند.فرهاد قائمی، علیرضا نادی، آرمین تشکری، امیر غفور، ناصر رحیمی (لیبرو)، حسین امیری و ایوان استانف ترکیب آغازین باریج اسانس کاشان بودند.همچنین در تیم میزبان مشهد تئودور بگدانف، محمد طاهر وادی، امین علوی، شهروز همایون، علیرضا مباشری، مجتبی یوسفی (لیبرو) آغاز کنندگان این دیدار بودند.محمد حسن شفقی از سوی سازمان لیگ فدراسیون والیبال بر این بازی نظارت داشت و مسعود یزدان پناه و محمد عشق دوست داوران اول و دوم بودند.باریج اسانس کاشان امروزچهارشنبه 18 دی ماه در هفته دوم دور برگشت لیگ برتر والیبال از آلومینیوم المهدی بندرعباس پذیرایی خواهد کرد و میزان مشهد نیز در کرج میهمان سایپا است.

 بازگشت دوجی با دهمین شکست سایپا

تیم والیبال جواهری بازرگانی گنبد در هفته نخست دور برگشت لیگ برتر والیبال دهمین شکست سایپا البرز را رقم زد.تیم های بازرگانی جواهری و سایپا البرز در نخستین بازی هفته دوازدهم لیگ برتر والیبال در سالن المپیک گنبد به مصاف یکدیگر رفتند که میزبان سه بر یک به پیروزی رسید.

بازیکنان تیم جواهری گنبد که این هفته بای محمد دوج را به عنوان سرمربی در کنار خود داشتند در ست های اول، دوم و چهارم با امتیازهای 25 بر 15، 25 بر 21 و 25 بر 16 به پیروزی رسیدند تا دور برگشت را با خوش خبری برای مردم گنبد آغاز کنند.تیم سایپا در ست سوم این دیدار موفق به شکست بازرگانی با امتیاز 25 بر 18 شد اما در مجموع موفق به کسب امتیازی در گنبد نشد تا همچنان عنوان قعرنشین جدول این رقابت ها داشته باشد.جواهری با کسب این پیروزی 15 امتیازه شد و برای تعیین جایگاه خود در جدول تا پایان بازی های این هفته باید صبر کند. جواهری گنبد در دیدار رفت نیز موفق به شکست سه بر یک سایپا شده بودند. اسماعیل صباغ نظارت بر این بازی را بر عهده داشت و اصغر حاجی کاظمی و  وحید پورکاشیان به عنوان داورهای اول و دوم قضاوت این دیدار را بر عهده داشتند.این دیدار لیگ برتر والیبال حدود دو هزارنفر تماشاگر داشت.سایپا تهران در هفته دوم دور برگشت لیگ برتر والیبال میزبان میزان مشهد است و جواهری گنبد نیز از نوین کشاورز در گنبد پذیرایی خواهد کرد.

 قهرمان دوره قبل مغلوب متین ورامین شد

تیم والیبال کاله مازندران در هفته نخست دور برگشت لیگ برتر والیبال مغلوب متین ورامین شد.نخستین بازی هفته نخست دور برگشت لیگ برتر والیبال که از حساسیت زیادی برخوردار بود، با شکست کاله به پایان رسید.شاگردان بهروز عطایی سرمربی تیم کاله مازندران که در سالن شهدی گل عباسی ورامین در برابر متین صف آرایی کرده بودند، در این بازی سه بر صفر و با امتیازهای 25 بر 21، 25 بر 21 و 25 بر 19 مغلوب شدند تا پنجمین شکست خود در این دوره از رقابت ها تجربه کرده باشند.متین با کسب سه امتیاز این بازی امتیازهای خود را به عدد 25 رساند و در جایگاه دوم جدول قرار گرفت.محمود حداد نظارت بر این دیدار حساس را بر عهده داشت و حسین پورکاشیان به عنوان داور اول و محسن ترابی (داور دوم) قضاوت این بازی را عهده دار بودند.هفته سیزدهم لیگ برتر والیبال امرروز چهارشنبه هجدهم دی ماه  پیگیری می شود و متین ورامین در ارومیه میهمان شهرداری این شهر است و کاله مازندران میزبان شاگردان پیمان اکبری سرمربی تیم پیکان تهران خواهند بود.

 ناصرشهنازی:

به تیم ایده آلم نزدیک می شویم

سرمربی تیم والیبال آلومینیوم المهدی هرمزگان گفت: بهترین خط دفاع لیگ برتر را با قدرتمان شکست دادیم.ناصر شهنازی افزود:  این پیروزی را به مردم زلزله زده شهرستان بستک تقدیم می کنم و امیدوارم دولت بتواند به وضعیت وخیم مردم آن ناحیه هر چه زودتر رسیدگی کند و هر کمکی از عهده باشگاه آلومینیوم برآید از آن دریغ نمی کنیم.

وی با بیان این که با برنامه و حساب شده توانستیم از پس شهرداری تبریز عبور کنیم، اظهار کرد: دو هفته پیش اعلام کردم که به تیم ایده آل خود می رسیم که هنوز به آن دست نیافته ایم اما از ابتدای حضورم در تیم آلومینیوم عملکرد فنی به مراتب بهتری از خود نشان داده ایم.شهنازی با اشاره به این که با ذهنیت پیروزی و تلاش تا لحظه آخر پا به میدان گذاشته بودیم، تصریح کرد: تیم شهرداری تبریز بهترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارد و با تاکتیک مناسب و عملکرد بی نقص بازیکنانم توانستیم این تیم را از سد راه برداریم و سه امتیاز لازم را کسب کنیم.سرمربی تیم والیبال آلومینیوم المهدی هرمزگان خاطرنشان کرد: نبود هومن باقری مشکلاتی را به تیم وارد کرد و همچنین مصدومیت رضا صفایی برایمان دردسرساز شد اما با همت سایر بازیکنان نشان ندادیم که متکی و قائم به فرد نیستیم و تیم آلومینیوم حاصل کار تیمی خود را به دست می آورد که خوشبختانه به این مهم دست پیدا کردیم.وی در پایان گفت: این پیروزی را به مردم هرمزگان و تماشاگرانی تقدیم می کنم که برایمان سنگ تمام گذاشتند و نشان دادند که برای پیروزی آلومینیوم از هیچ تلاشی فروگذاری نمی کنند.

 حسین معدنی :

 آلومینیوم می تواند برای سایر حریفان دردسرساز باشد

حسین معدنی افزود: بازی خوب و زیبایی را شاهد بودیم که تیم آلومینیوم برای به دست آوردن سه امتیاز لازم در خانه از انگیزه بالایی برخوردار بود.وی با بیان این که اشتباهات بازیکنانش کمک بسیاری به پیروزی تیم آلومینیوم کرد، بیان کرد: برای رسیدن به بندرعباس مسافت زیادی را پیمودیم و همین عامل خستگی را در بدن بازیکنانم نگه داشت و تمرکز بازیکنان برهم خورد و با روحیه ای نامناسب پا به میدان گذاشتیم.سرمربی تیم والیبال شهرداری تبریز با بیان این که تیم آلومینیوم با این نمایش مستحق جایگاه بالاتری در جدول رده بندی است، خاطرنشان کرد: باید از تلاش های دامغانی در این تیم یاد کنیم که شهنازی تلاش دامغانی را به خوبی هدایت می کند و با ادامه این روند آلومینیوم می تواند برای سایر حریفان دردسرساز باشد.معدنی در پایان گفت: امیدواریم در دیدارهای آتی بتوانیم نقص های خود را برطرف کرده و به حضورمان در جمع مدعیان ادامه دهیم.

دیدگاه ها (0)
img