رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان بیان داشت؛

جریمه 40 میلیون ریالی ، راننده کامیون را از حرکت باز داشت



صبح ساحل، حوادث _ مجید تا چند ماه پیش بدون توجه به مقررات راهنمایی و رانندگی ،با سرعت در جاده ها می راند  و  هر از گاهی با فهرست بلندبالایی از جریمه‌های رانندگی راهی شوراهای حل اختلاف می‌شد و در آنجا هم مبلغ چند صد هزارتومانی جریمه‌هایش تنها با پر كردن یك برگه اعتراض و نصف روز وقت گذاشتن، به نصف و حتی یك‌چهارم كاهش می‌داد، اما از زمان اجرای قانون جدید جرایم  رانندگی با مطلع شدن از اینکه دیگر نمی‌تواند بی‌محابا رانندگی  و قبض‌های جریمه اش را روی هم تلمبار كند به امید این‌كه در شوراهای حل اختلاف به راحتی بتواند از شر آنها خلاص شود اما حالا با اهمیت دادن به قانون اگر جریمه ای شود در همان زمان اولیه اقدام به پرداخت جریمه می کند  چرا که با اجرای قانون جدید جرایم رانندگی از اردیبهشت‌ماه امسال در كشور اختیار رسیدگی به اعتراضات شهروندان در خصوص قبوض جرایم رانندگی از شوراهای حل اختلاف گرفته و به مراكز جدیدی با عنوان هیات‌های رسیدگی به اعتراضات جرایم رانندگی سپرده شد. 

به گفته رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان هرمزگان، در قانون جدید جرایم رانندگی برای تاخیر در پرداخت جریمه نیز فكرهایی شده است به این ترتیب كه براساس این قانون هرگاه ظرف مهلت 4 ماه از تاریخ ابلاغ قبض جریمه، متخلف جریمه مربوطه را پرداخت نكند از سوی راهنمایی و رانندگی اخطاریه‌ای كتبی با مهلت یك‌ماهه برای پرداخت به وی ابلاغ می‌شود كه در صورت پایان مهلت و عدم پرداخت، ضمن ضبط گواهینامه، پلاك وسیله نقلیه نیز تا پایان پرداخت جریمه در سامانه راهنمایی و رانندگی توقیف خواهد شد. همچنین برابر تبصره ماده 8 قانون رسيدگي به تخلفات رانندگي ، ابلاغيه سال 90، در صورتي  اگر مبلغ جریمه‌های معوق راننده‌ای به 10 میلیون ریال برسد، خودروی راننده متخلف تا زمان پرداخت كامل جریمه معوق توقیف خواهد شد.

سرهنگ تیمور سپهوند اظهار داشت:"رانندگان مكلفند در صورت تغییر آدرس مراتب را به پلیس راهنمایی و رانندگی در اسرع وقت اعلام كنند، در صورتی كه مبلغ جریمه خودرویی به 10 میلیون ریال برسد، راهنمایی و رانندگی موظف است مراتب را به مالك خودرو اعلام و چنانچه ظرف مدت یك ماه از تاریخ ابلاغ مالك نسبت به پرداخت جریمه یا اعتراض نسبت به آن اقدام نكند، راهنمایی و رانندگی نسبت به توقیف خودرو تا پرداخت جریمه اقدام می‌كند". وی ادامه داد:" در صورت اعتراض فرد مذكور نیز هیات رسیدگی به تخلفات رانندگی موظف است ظرف یك هفته در این خصوص تعیین تكلیف كند".

شناسایی کامیون های 10 میلیون جریمه ای

 واحد اجرائيات پليس راهور استان ماه گذشته پنج دستگاه از خودرو هاي كاميون متعلق به  يك شركت كه جمعاً مبلغ 10 ميليون تومان جريمه در سيستم اجرائيات ثبت شده را شناسايي کرد.این واحد اقدامات قانوني لازم انجام و بعد از مهلت يكماهه پس از ابلاغ 3 دستگاه از خودرو ها را توقيف نموده است. رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان گفت:"مالك 2 دستگاه خودرو ديگر در حال پيگيري براي واريز مبلغ خلافي مي باشد، كه در صورت كوتاهي و عدم پرداخت مبلغ جريمه، 2 خودرو ديگر نيز توقيف خواهند شد".

احضار راننده متخلف  کامیون به راهنمایی و رانندگی

 جریمه 40میلیون ریالی موجب احضار راننده متخلف كامیون به پلیس راهور بندرعباس شد. مدتی قبل  جریمه 40 میلیون ریالی یك دستگاه خودروی كامیون كشنده در بندرعباس توجه مأموران شعبه اجرائیات را جلب کرد .بلافاصله راننده خودرو به این شعبه احضار و خودروی وی متوقف شد. در بررسی به عمل آمده بیشتر قبوض جریمه راننده متخلف توسط مأموران به طور تسلیمی ابلاغ شده و كد تخلفاتی اغلب قبض های جریمه به علت عدم استفاده از حفاظ در حمل بار و پوشش آن، ناخوانا بودن پلاك، عبور ممنوع بوده است. سرهنگ سپهوند در این مورد یادآور شد: "این راننده پس از واریز مبلغ جریمه،كسب آموزش های لازم و توجیه قوانین جدید جهت ادامه رانندگی، موفق به جذب مجوز رانندگی در سطح معابر و جاده ها شد".

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها