مرکز آموزش بین کارگاهی مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران افتتاح شد

دریا بهترین فرصت برای ایران


نویسنده: صبح ساحل

مرکز آموزش بین کارگاهی مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران ایزوایکو با حضور معاون وزیر کار، رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور و مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان هرمزگان، افتتاح شد.

به گزارش صبح ساحل، «علی اوسط هاشمی» در حاشیه این افتتاح آموزش را جزئی از تقویت مهارت توصیف کرد و گفت: باید در کنار صنایع مراکز آموزش تخصصی نیروها نیز قرار بگیرد تا با توجه به نیاز و تکنولوژی روز، بتوان مهارت کارکنان را افزایش داد و راندمان کاری را بالا برد که این ظرفیت آموزشی و تقویت مهارت در سازمان فنی و حرفه ای کشور وجود دارد.  

     

وی افزود: بهترین فرصت ایران دریاست که ما از این امر فاصله داشته‌ایم و از این فرصت کشور بهره لازم را نبرده است. 
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: دریا نقش مهمی در اقتصاد و توسعه صنایع مرجع کشور دارد و اگر سیاست و اقتصاد ما دریا محور باشد می‌توان به برون رفت از مشکلات کشور که موجب کاهش رنج مردم می‌شود امیدوار شد. 
وی تصریح کرد: با طرح آمایش سرزمینی می‌توان توزیع ثروت داشت و از ظرفیت‌های مختلف استفاده کرد و ضمن ایجاد صنایع بزرگ و مادر، صنایع پایین دستی را می‌توان مدیریت کرد و نقش مهمی در اشتغال و اقتصاد ایفا کرد. 
اوسط هاشمی با تاکید بر اینکه سازمان فنی و حرفه ای امکان آموزش 56 گروه شغلی با هزاران حرفه را دارد گفت: ما تا 2 سال قبل در سطح کشور تنها 92 مرکز داشتیم این میزان در دو سال اخیر به رقم 631 مرکز رسیده و و امسال 1400 مرکز هدف گذاری شده تا بتوانیم حرکت جهشی را در این بخش انجام دهیم با این باور که محور توسعه انسان توانمند و با مهارت است. 
وی با تاکید بر اینکه خداوند دریا را به عنوان یک ظرفیت پر فرصت در اختیار قرار داده که باید با نیازسنجی و آموزش‌های مهم از این ظرفیت به درستی استفاده کرد اظهار داشت: ما در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به استانداردهایی می‌اندیشیم که به انسان هویت می‌بخشد مدارک ارائه شده از سوی سازمان قابلیت ترجمه دارد و به محض استعلام توانمندی و مهارت، فرد در هر کجای دنیا مورد تایید قرار می‌گیرد. 
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به اینکه نیازمند به روزرسانی مهارت هم راستا با پیشرفت تکنولوژی هستیم گفت: باید به روزرسانی مهارت را مد نظر داشته باشیم و در مسیر تکنولوژی حرکت کنیم چرا که با پیشرفت تکنولوژی مهارت نیز باید پیشرفت کند تا همیشه از مهارت خود در راستای فرصت شغلی بهره ببریم در غیر این صورت ریزش شغلی خواهیم داشت. 
هاشمی با تاکید بر اینکه کرونا نشان داد باید مهارت آموزی جدی گرفته شود تاکید کرد: در ایام کرونا یک میلیون و پانصد هزار شغل ریزش داشت، به همین جهت باید به میزانی از کیفیت کاری برسیم که از در موارد این چنینی بتوانیم شغل خود را حفظ کنیم. 
وی خواستار پیوند صنعت و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور شد و گفت: به پیمان‌های میان صنعت و سازمان فنی و حرفه‌ای نیاز داریم تا با توان مشترک چسبندگی شغلی ایجاد کنیم، و آمادگی داریم طرح سنجش مهارت را در مجتمع کشتی سازی اجرا کنیم تا نیروهای ماهر در مجتمع فعالیت کنند.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها