پیش‌بینی کاهش میزان بارندگی هرمزگان در پاییز نسبت به میانگین فصلی



معاون اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: براساس پیش بینی فصلی انجام شده پاییز امسال میانگین بارندگی بسیار کمتر از میانگین فصلی خواهد شد.

 

به گزارش صبح ساحل، کیانوش عارفی گفت: این بدان معنی است که اگر میانگین بارندگی هرمزگان در فصل پاییز در سال‌های گذشته ۵۰ میلی‌متر بوده اکنون حتی انتظار ۱۰ میلی‌متر بارش را هم نداریم.

وی ادامه داد: البته پیش بینی کاهش شدید بارش در فصل پاییز در خصوص کشور و منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا هم صدق می‌کند اما در نیمه جنوبی کشور میزان کاهش بارندگی بسیار محسوس‌تر از نیمه شمالی خواهد شد.

 معاون اداره کل هواشناسی هرمزگان اظهار کرد:‌موقعیت جغرافیایی ایران درمنطقه خشک وگرمایش زمین از علت های کاهش بارندگی است.

عارفی به کشاورزان توصیه کرد: کشت دیم با توجه به پیش بینی کاهش شدید میزان بارندگی به هیچ عنوان انجام نشود و توجه داشته باشند که با این پیش بینی صندوق بیمه کشاورزی هم محصول آنها را بیمه نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: این صندوق به طور معمول پیش بینی میزان بارش فصلی را از سازمان هواشناسی استعلام و براساس آن نسبت به بیمه کردن یا بیمه نکردن محصول‌های کشاورزی اقدام می‌کند.

وی افزود: کشاورزان با توجه به پیش بینی کاهش قابل ملاحظه میزان بارش‌ها در فصل پاییز و همچنین موقعیت جغرافیایی هرمزگان نسبت به استفاده از روش‌های نوین و بهینه آبیاری محصول‌های کشاورزی و باغی استفاده کنند و از آبیاری زمین زراعی و باغی خود به روش غرقابی بپرهیزند چرا که با مساله کمبود آب روبه‌رو خواهند شد.

عارفی در خصوص وضعیت دمایی هم عنوان کرد:‌ دما در ۹۰ روز پاییز یک درجه نسبت به میانگین فصلی افزایش خواهد داشت که عدد قابل ملاحظه‌ای خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها