مدیر آموزش و پرورش قشم:

دانش‌آموزان از نیمه مهرماه به مدرسه می‌روند



مدیر آموزش و پرورش بخش مرکزی قشم گفت: تمام دستورالعمل‌های بهداشتی به مدارس ابلاغ و با توجه به شرایط مناسبی که در مدارس مهیا شده، دانش‌آموزان از نیمه مهرماه به تدریج در مدارس حضور پیدا می‌کنند.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته فارس، حسین دیرباز در آیین نواختن زنگ آغاز درس،اظهار کرد: دانش آموزان در برخی مدارس از هفته سوم مهرماه و بقیه مدرسه‌ها از ابتدای آبان‌ماه در کلاس حضور پیدا می‌کنند.

وی افزود: با فعالیت‌های انجام شده سعی می‌شود دانش‌آموزان و اولیاء آنان را برای حضور در مدرسه اقناع کنیم.

مدیر آموزش و پرورش بخش مرکزی قشم ادامه داد: هم اکنون بحث واکسیناسیون دانش‌آموزان  در مقطع دوازدهم آغاز شده و افراد متولد مهر 82 و مهر 83 می‌توانند واکسن تزریق کنند.

دیرباز گفت: در روستاهایی که دانش‌آموزان زیر 50 نفر دارند مدارس بر اساس دستورالعمل های خاص شورای سلامت و تصمیمات شورای مدرسه به صورت حضوری برگزار می‌شود.

فرماندار قشم هم در این آیین گفت: در صورت واکسیناسیون حداکثری محدودیت‌های گردشگری، اقتصادی و اجتماعی در قشم حذف می شود.

علیرضا نصری با اشاره به اینکه هنوز استقبال مناسبی از واکسیناسیون حداکثری انجام نشده، افزود: تمام افراد دارای تریبون باید با ترغیب مردم به دریافت واکسن به دستیابی به ایمنی جمعی کمک کنند.

وی در تشریح اثرات نامطلوب کرونا بر تعلیم و تربیت دانش آموزان، بیان کرد: شیوع کرونا پویایی و تحرک دانش آموزان را کاهش داده و موجب اضافه وزن و دیگر مشکلات برای آنان شده است.

فرماندار قشم با تاکید بر لزوم بازگشایی مدارس در سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان تصریح کرد:آموزش باید مهارت محور باشد تا دانش‌آموزان بتوانند با خلاقیت و ابتکار در حوزه‌های مختلف علمی کار کنند.

 

گفتنی است، آیین بازگشایی مدارس قشم روز شنبه با حضور مدیرکل امور اداری و منابع انسانی آموزش و پرورش هرمزگان، معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد، فرماندار، امام جمعه اهل سنت و دیگر مسوولان محلی برگزار شد.

آموزش و پرورش شهرستان قشم دارای ۲ مدیریت بخش مرکزی و بخش شهاب و حَرّا است که در مجموع بیش از ۴۱ هزار و ۲۴۶ دانش‌آموز در آن به تحصیل مشغول هستند.

غیرقابل انتشار: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها