افتتاح نخستین نمایشگاه دایمی محصولات صنایع دستی قشم



نخستین نمایشگاه دایمی عرضه محصولات صنایع‌دستی قشم همزمان با اولین روز از هفته گردشگری به بهره برداری رسید.

              

به گزارش صبح ساحل، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم درآیین افتتاح این نمایشگاه گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در جزیره، نبود یک نمایشگاه دایمی عرضه صنایع دستی محسوس بود که با بهره برداری این نمایشگاه این کمبود رفع می‌شود.

علی درویش پور افزود: قشم به عنوان مقصد مهم گردشگری باید هر روزه به دارایی‌ها، جاذبه‌ها و مولفه‌های خود که ماندگاری گردشگر را به همراه داشته باشد، بیافزاید.

وی ادامه داد: نمایشگاه صنایع دستی از جمله مولفه‌هایی است که باعث افزایش جذابیت گردشگری قشم می‌شود که باید علاوه بر عرضه، جایگاه فروش نیز در همین محل تعبیه شود.

همچنین دبیر مسابقه محصولات فرهنگی، هنری و صنایع دستی قشم از ارسال ۳۲۳ محصول به دبیرخانه نخستین مسابقه محصولات فرهنگی، هنری و صنایع دستی قشم خبر داد.

میترا رنجبر در آیین تقدیر از برگزیدگان این مسابقه افزود: ۱۲۵ هنرمند به صورت تک نفره در این مسابقه شرکت کردند و علاوه بر آن ۶ شرکت تعاونی، پنج کارگاه صنایع دستی و ۲ فروشگاه نیز آثار خود را به دبیرخانه فرستاند.

وی با اشاره به شرکت ۱۲ روستا در این مسابقه ادامه داد: با بررسی آثار، در نهایت تعداد ۲۹۰ محصول برای عرضه در نمایشگاه انتخاب شد.

گفتنی است، ۱۵ محصول به عنوان آثار برتر این مسابقات شناخته شدند که جمیله محمد زاده، فتحیه رضوانی، نازنین یوسف زاده، راحله احمدی رمچاهی و آمنه یحیی پور قشمی، خدیجه فتاحی، غنیمه آژینه، انیسه صالحی نژاد، تهمینه نادری، زیبا قاسمی، محبوبه رنجبر، صیفوره احمدی نژاد، عالیه سفاری، زهره شاهدی گورانی و زهرا سوری از جمله افرادی بودند که آثار آنان برگزیده شد.

 

منبع:فارس

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها