استاندار هرمزگان:

پیگیری برای ایجاد نمایشگاه دائمی صنایع دستی در هرمزگان/ مراکز درمان ناباروری باید در شرق و غرب استان راه اندازی شود



استاندار هرمزگان گفت: ایجاد نمایشگاه دائمی صنایع دستی استان هرمزگان در مرکز کشور می‌تواند، معرف مهمی برای تولیدات صنایع دستی هرمزگان باشد.

 

به گزارش صبح ساحل، مهدی دوستی در نشست تخصصی فعالان اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی حوزه زنان و خانواده استان هرمزگان، نقش زنان را در خانواده محوری و اساسی دانست و با تاکید بر اینکه برگزاری این جلسات و هم اندیشی ها باید نتایج ملموس برای مردم در جامعه به همراه داشته باشد، به مسائل گسترده زنان اشاره کرد و گفت: باید مسائل اقشار مختلف زنان در استان هرمزگان به طور دقیق بررسی و برای آن راهکار مناسب در نظر گرفته و چاره اندیشی شود.

وی نوع تربیت فرزندان در مهدکودک ها را یکی از دغدغه‌های مهم در راستای تربیت خوب نسل های بعدی دانست و ادامه داد: در خصوص شیوه‌های مناسب تربیت کودکان در مهدکودک ها باید همفکری داشته باشیم تا به نتایج خوبی برسیم و همچنین و باید نظارت جدی در این زمینه بر مهدهای کودک صورت گیرد.

استاندار هرمزگان در ادامه به فعالیت‌های اقتصادی زنان استان هرمزگان به ویژه در زمینه صنایع دستی اشاره کرد و افزود: ایجاد نمایشگاه دائمی صنایع دستی استان هرمزگان در مرکز کشور می‌تواند، معرف مهمی برای تولیدات صنایع دستی هرمزگان باشد که این مهم مورد بررسی قرار گیرد.

دوستی، توجه به درمان ناباروری را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: مراکز درمان ناباروری باید در شرق و غرب استان هرمزگان راه‌اندازی شود و در این خصوص پیگیری جدی توسط علوم پزشکی صورت گیرد.

وی همچنین بر لزوم بررسی دقیق آمار تعداد بازماندگان از تحصیل در استان هرمزگان و پیگیری رفع مشکلات دختران در این زمینه تاکید کرد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: تلاش جدی و همه جانبه ما ایجاد زیرساخت‌ها برای رسیدن به پیشرفت توام با عدالت و متوازن در همه مناطق استان هرمزگان خواهد بود.

دوستی بر لزوم توجه به نسبت عملیاتی شدن قوانین در جامعه به عنوان توسعه اجرایی تاکید کرد و بیان کرد: باید همه توان خود را بگذاریم که ضریب اجرای قوانین افزایش یابد.

وی اضافه کرد: برای تحقق این مهم نیازمند راه‌اندازی شبکه مردمی نظارت بر اجرای قوانین هستیم تا نظارت گسترده در این خصوص صورت گیرد.

استاندار هرمزگان همچنین با تاکید بر لزوم توجه به ایجاد بازارهای جدید برای محصولات تولیدی، عنوان کرد: با توجه به همسایگی استان هرمزگان با کشورهای جنوب خلیج فارس، باید توجه ویژه‌ای به بازاریابی محصولات تولیدی استان، از طریق رایزن اقتصادی سفارتخانه‌های کشورمان در این منطقه صورت گیرد.

وی همچنین بر استعدادیابی و تقویت ورزش پایه تاکید کرد و افزود: این دو موضوع برای ما بسیار اهمیت و مورد توجه است.

در این نشست نمایندگان اقشار مختلف بانوان از جمله کانون زنان بازرگان اتاق بندرعباس، کارآفرینان، سازمان های مردم نهاد، گروه های سیاسی، فرهنگیان، سلامت، آموزش و ...دیدگاه ها، انتقادات و راهکارهای خود را ارائه کردند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها