استاندار هرمزگان:

سالانه ۲۳۰ میلیون مترمکعب آب وارد دریای عمان می‌شود



استاندار هرمزگان گفت: سالانه ۲۳۰ میلیون مترمکعب آب وارد دریای عمان می‌شود که با توجه به شرایط خشکسالی و خاک حاصلخیز شرق هرمزگان، می‌توان از این ظرفیت برای توسعه منطقه استفاده کرد.

     

به گزارش صبح ساحل، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در نشست با اعضای کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه هم اکنون ۲۱۵ روستا در استان با تانکر آبرسانی می شود، گفت: بر مبنای اعتبارات جاری، ۱۳ سال طول می کشد که بتوانیم مشکل آب شرب هرمزگان را حل کنیم.

وی افزود: آبرسانی به بشاگرد نیز یک موضوع مهم است که امیدواریم با کمک دولت و مجلس پرونده بشاگرد در این حوزه بسته شود.

یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب در سدهای در حال احداث شرق هرمزگان ذخیره می‌شود

استاندار هرمزگان همچنین برای حل مشکل کمبود آب در منطقه شرق هرمزگان، گفت: در قالب طرح ساماندهی روان آب های سطحی سواحل مکران و مجتمع کردن پنج سد در حال احداث، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب در سدهای در حال احداث شرق استان ذخیره خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ۲۳۰ میلیون مترمکعب آب نیز سالیانه وارد دریای عمان می‌شود که با توجه به شرایط خشکسالی و خاک حاصلخیز و مطلوب منطقه می توان برای بخش کشاورزی و توسعه اشتغال در این منطقه گام های مؤثری برداشت.

سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل سدهای هرمزگان نیاز است

دوستی گفت: بر اساس برآورد انجام شده در سال ۹۹، احداث و تکمیل این سدها بدون هزینه احداث خط انتقال، نیازمند سه هزار و۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار است که با توجه به شرایط منطقه ضرورت دارد در دستور کار قرار گیرد.

استاندار هرمزگان همچنین افزایش سهم بنادر شهید رجایی و غرب استان از ترانزیت خودرو به کشورعراق و کشورهای آسیای میانه را مورد تأکید قرار داد و گفت: با تعریف یک بسته نرم افزاری می توان سهم بیشتری از ترانزیت بیش از یک میلیون خودرو را به بنادر استان تخصیص داد که هم اکنون سهم بنادر هرمزگان در این بخش حدود شش درصد است.

دوستی گفت: احداث یک بندر اقیانوسی در شرق هرمزگان به مرکزیت جاسک می‌تواند کمک خوبی به رشد منطقه کند.

  

منبع:مهر

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها