13

مهر

1403


سیاسی

10 اسفند 1392 09:48 0 کامنت

   صبح ساحل ، سیاسی -  رئیس جمهور گفت: استان هرمزگان بايد به يك مركز صادرات و واردات نه تنها براي ايران بلكه براي كشورهاي همسايه تبديل شود و به همين منظور فازهاي توسعه بندرشهيد رجايي را به جد دنبال مي كنيم.

 به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل استانداري هرمزگان، دکتر حسن روحانی در نشست شورای اداری استان هرمزگان در بندرعباس افزود: سفر دولت به استانها نه برای کلنگ زنی و افتتاح طرح ها ونه تصویب مصوبات فراوان است. رئیس جمهور اظهار کرد: دولت تصمیم دارد در سفرها گوش شنونده باشد و دیدگاه مردم درباره مشکلات، مطالبات، معضلات اجتماعی و اقتصادی و سیاسی استان را بشنود.روحانی تصریح کرد: دولت شنونده راه حل هایی است که مسئولان، نخبگان، علما، ائمه جمعه، فرهنگیان و حتی پیرمرد روستایی با تجربه ارائه می دهد. رئیس جمهور خاطرنشان کرد: زمان چشم دوختن استان ها به تهران گذشته است چون مردم هر استانی مسائل را از نزدیک تجربه و لمس می کنند و مرکزیت نمی تواند به خوبی برای استان ها تصميم بگيرد زیرا شرایط فرهنگي و اقلیمی هر منطقه را مردم همان منطقه بهتر می دانند. وی با بیان اینکه متأسفانه یکی از مشکلات این است که همه به خزانه دولت چشم دوخته اند ، بیان داشت: فعالیت اقتصادی را مردم باید انجام دهند و نباید منتظر سرمایه گذاری دولت باشند.

 رئیس جمهور با اشاره به اینکه سرمایه گذاران به کشورهایی می روند که به آنان احترام بگذارند ، حمایت شوند و امنیت داشته باشد، افزود: توسعه هر کشوری باید بدست مردم آن کشور صورت بگیرد و دولت زمینه ساز باشد. روحانی اضافه کرد: سرمایه گذاری و ورود سرمایه به کشور آغاز شده و اکنون شرکتهای مختلف از سراسر اروپا به ایران می آیند بطوريكه فرياد رژيم صهيونيستي در آمده است. وي يادآور شد: ایران استعداد بالایی برای رشد و توسعه دارد و مصوبات اقتصاد مقاومتی هم کمک رسان است و بر اساس اقتصاد مقاومتی دولت باید هم نگاه به بیرون داشته باشد و هم از درون صادرات را بالا ببرد تا ثبات ایجاد شود.رئیس جمهور با بیان اینکه دولت باید فضای سیاسی و اجتماعی مناسب ایجاد کند، خاطرنشان کرد: دولت وظیفه دارد وحدت و آشتی را حفظ کند و به رغم وجود جناح های مختلف سیاسی بحث و تبادل نظر کند.

 روحانی ادامه داد: از روز اول اعلام کردم دولت من سیاسی و جناحی نیست و هر چیز در دولت بر اساس شایسته سالاری است و از همه احزاب بر اساس شایسته سالاری استفاده می کند. رئیس جمهور با تأکید بر اصل مشورت و اهمیت آن در اسلام گفت: هیچ کس متخصص همه امور نیست و مردم باید دولت را یار و کمک خود ببنند و امورات با همكاري همه انجام گيرد. روحانی در بخشی دیگر از سخنانش هرمزگان را یکی از استراتژیک ترین استان های کشور اعلام کرد و گفت: هرمزگان استانی است که به خلیج فارس و دریای عمان راه دارد بر تنگه هرمز مسلط است و 14 جزیره و مردم بسیار شریفی دارد و بیشترین شهدای روحانی را در مقایسه با جمعیت خود تقدیم انقلاب کرده است.رییس جمهور گفت: فعال شدن برخی از جزایر و آبادانی آنها از تصمیم هایي است که دولت برای هرمزگان در نظر گرفته شده است. روحانی افزود: هرمزگان مرکز صادرات و واردات کشور است و برای تکمیل مرحله دوم بندر شهید رجایی حدود 200 میلیون دلار تأمین می شود و مرحله سوم آن را با 500 میلیون دلار در سال 93 آغاز و در دولت یازدهم انجام می شود. مقام عالی دولت اضافه کرد: قصد داريم مراحل 4 و 5 مجتمع بندری شهید رجایی را نيز آغاز كنيم تا بندرعباس،  مرکزی برای واردات و صادرات نه فقط برای ایران بلکه برای همسایگان شمالی قفقاز و آسیای میانه باشد. روحانی گفت: راه آهن چابهار به چین وصل می شود و مذاکرات با کشورهای در مسیر این راه آهن انجام شده است و سرمایه گذاری اصلی را چینی ها انجام می دهند و این راه آهن از قرقیزستان به چین و افغانستان و سپس به چابهار متصل می شود. وي در ادامه جاسك را داراي اهميتي ويژه خواند و اظهار داشت: بندرجاسك در همين دولت يازدهم تغييرات بزرگي خواهد كرد و جاسكي متحول شده مشاهده مي كنيد. وي اظهار اميدواري كرد: برنامه هايي كه دولت براي بندرجاسك دارد به صورت جدي دنبال مي شود و اين شهرستان به يك قطب اقتصادي و صنعتي در آينده اي نزديك تبديل مي شود.

 استاندار: با حضور دولت تدبیر وامید درهرمزگان توسعه این استان شتاب می گیرد

 استاندار هرمزگان با ارایه گزارشی از وضعیت استان گفت: با حضور دولت تدبیر و امید به این منطقه ، توسعه این استان شتاب بیشتری به خود می گیرد.با حضور دولت تدبیر وامید درهرمزگان توسعه این استان شتاب می گیرد. جاسم جادری پنجشنبه در نشست شورای اداری هرمزگان افزود: استان مهم و استراتژیک هرمزگان دارای مزیت های فراوانی بوده که با مساعدت دولت یازدهم بستر توسعه این استان فراهم می شود.وی ادامه داد: هرمزگان دارای ظرفیت های فراوانی در بخش گمرک، بندر، نفت وگاز، بندر، کشاورزی، شیلات، صنایع ومعاون و فولاد بوده که می تواند تحول آفرین باشد.نماینده عالی دولت دراستان هرمزگان، همچنین برخی از مشکلات وکمبودها در زمینه محدویت های منابع آبی، وجود گنبدهای نمکی، خشکسالی، بهداشت ودرمان، ناکافی بودن اعتبارات وقاچاق مورد اشاره قرار داد و یاد ور شد : با برنامه هایی که دردولت اعتدال پی ریزی کرده امیدواریم ، مشکلات رفع شود.جادری یادآورشد: ظرفیت ها و استعدادهای هرمزگان در بخش جزایر، شیلات و نفت و گاز برای گسیل سرمایه بایستی بکارگرفته شود تا منافع آن به مردم برسد.

 

دیدگاه ها (0)
img