وعده‌ای دیگر از رئیس شورای شهر بندرعباس؛

طرح شفافیت در شورا و شهرداری آماده‌ست و به زودی به صحن می‌آید


نویسنده: صبح ساحل

رئیس شورای شهر بندرعباس در شانزدهمین جلسه علنی شورای شهر بندرعباس با اشاره به اینکه شفافیت جز شعار ما در انتخابات بوده است، گفت: مردم بندرعباس بدانند ما به ابر عهدی که با آنها بسته‌ایم همچنان پایبندیم و در این زمینه طرحی‌را آماده کرده‌ایم که در مراحل آخر بررسی کارشناسی قرار دارد.
به گزارش صبح ساحل، «فاطمه جراره»، رئیس شورای شهر بندرعباس در شانزدهمین جلسه علنی شورای شهر با بیان اینکه پس از آماده شدن،طرح را در اختیار اعضای شورا قرار می‌دهیم و سپس برای تصویب به صحن شورا خواهد آمد، افزود: شفافیت حق مردم ما است و نیاز شورا و شهرداری است. با شفافیتِ ما می‌توانیم موفق‌تر عمل‌ کنیم و فساد را ریشه کن کنیم. وی اضافه کرد: به اطلاع مردم بندرعباس می‌رسانیم اطلاعات و موضوعاتی که همیشه دغدغه آنها بوده است از شفافیت در شورای شهر تا شهرداری در طرح شفافیت در نظر گرفته شده است. از تعداد پرسنل در شهرداری، املاک شهرداری و سازمان‌های تابع آن، بودجه جاری و عمرانی، معاملات شهرداری، پروژه‌های شهرداری و مدت زمانی که قرار است پروژه انجام شود، پیمانکار پروژه‌ها، میزان بودجه و... به صورت کاملا شفاف در دسترس مردم قرار خواهد گرفت.
رئیس شورای شهر بندرعباس با بیان اینکه طرح کمیته حسابرسی در شهرداری نیز آماده است، گفت: افرادی به عنوان نماینده در این کمیته انتخاب می‌شوند. نماینده شهردار با حکم ابلاغیه از سمت شهردار معرفی می شود. دو نفر از اعضای شورا در این کمیته عضو هستند و یک نفر هم به صورت مستقل خارج از شهرداری معرفی می‌شود که می‌توانند موضوعات مالی و حسابرسی شهرداری و شورا را انجام دهند. اهداف ایجاد کمیته حسابرسی شامل کمک به استقرار نظام راهبردی در شهرداری، نظارت بر فرآیندهای مالی و غیر مالی، ارتقا فرهنگ مدیریت عملکرد، کمک به حفظ و حمایت از واحد حسابرسی داخل و ارزیابی دوره ای راهبری شهرداری است.
جراره گفت: این طرح به مدت سه سال مصوب می‌شود و تمام موارد و موضوعات حسابداری در این کمیته بررسی می‌شود تا اعضای شورا در جریان اطلاعات کامل موضوعات مالی شهرداری قرار بگیرند. این طرح نیز به تحقق موضوع شفافیت در شهرداری کمک می‌کند.
لازم به ذکر است روزنامه صبح ساحل روز یکشنبه 14 آذر ماه با انتشار گزارشی نسبت به عدم تحقق شعار شفافیت در شورای ششم انتقاد کرد.
غیرقابل انتشار: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها