طرح جلوگیری از فروش تسلیحات به عربستان در سنای آمریکا رأی نیاورد



طرح قانون ممنوعیت فروش موشک‌های پیشرفته هوا به هوا و موشک‌انداز و سلاح‌های پیشرفته دیگر به عربستان در مجلس سنای آمریکا رأی نیاورد.

میدل ایست نیوز نوشت: طرح قانون ممنوعیت فروش موشک‌های پیشرفته هوا به هوا و موشک‌انداز و سلاح‌های پیشرفته دیگر به عربستان در مجلس سنای امریکا رأی نیاورد. این طرح که «رند پل» و «مایک لی»، دو نماینده جمهوری‌خواه سنا، و «برنی سندرز»، سناتور نزدیک به دموکرات‌ها، آن را با هدف جلوگیری از نهایی شدن قرارداد 650 میلیون دلاری تسلیحاتی با عربستان مطرح کرده بودند، با 30 رأی مثبت و 67 رأی منفی رد شد.

دفتر بودجه کاخ سفید پیش‌تر اعلام کرده بود که با این طرح به‌شدت مخالف است و آن را موجب نقض تعهدات رئیس جمهوری امریکا درباره حمایت از امنیت عربستان به عنوان یکی از شرکای امریکا می‌داند به‌خصوص که حملات موشکی و پهپادی به عربستان افزایش یافته است. برنی سندرز در سخنان خود برای متقاعد کردن نمایندگان به رأی دادن به این طرح، گفت که صادرات موشک‌های بیشتر به عربستان هیچ کارکردی جز تشدید جنگ در یمن ندارد.

به موجب این قرارداد، که به تأیید وزارت امور خارجه و کمیسیون‌های مربوطه در مجلس و سنای امریکا رسیده، 280 موشک هوا به هوا و 596 خمپاره‌انداز به عربستان فروخته خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها