از ابتدای امسال تاکنون؛

۸۵ هزار اصله نهال حرا در اراضی قشم کاشته شد



رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قشم گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۸۵ هزار اصله نهال حَرّا در ۱۲۰ هکتار از اراضی قشم کاشته شده است.

به گزارش صبح ساحل، «اکبر محمودی زاده»،رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قشم گفت: جمع‌آوری بذر، تولید نهال، کاشت و حفاظت فیزیکی این طرح ۶ میلیارد ریال هزینه داشت که از محل اعتبارات ملی طرح مدیریت جنگل های حَرّا  تامین شد. وی ادامه داد: جمع‌آوری بذر از جنگل های حَرّا اولین مرحله از این طرح بود که از اواخر مرداد تا اوایل شهریور سال جاری انجام شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قشم تصریح کرد: در مرحله دوم بذرهای سالم به نهالستان انتقال داده شده و در گلدان‌های پلاستکی تا رسیدن به ارتفاع ۴۰ تا ۶۰ سانتی متری کاشت و آبیاری شدند. وی اظهار کرد: انتقال نهال‌ها به عرصه و کاشت آنها در زمین مرحله سوم و پایانی این عملیات است.

محمودی زاده افزود: از سال ۸۵ تا کنون بیش از سه میلیون اصله نهال حَرّا  در سواحل شمالی قشم کاشته شده است. رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قشم ساخت و تعمیر و اصلاح سازه‌های آبخیزداری را از دیگر از عملکردهای این اداره عنوان و تصریح کرد: سازه خالصی در روستای دیرستان با اعتبار چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از اعتبارات صندوق توسعه ملی با گنجایش ۴۰۰ هزار مترمکعب ساخته شد. وی ادامه داد: همچنین تعمیر و اصلاح سازه آبخیزداری روستای بُرکه خَلَف جزیره قشم نیز با اعتبارات استانی به مبلغ ۲ میلیارد ریال آغاز شده است.

۲۰ هزار هکتار از اراضی قشم را جنگل‌های حرا تشکیل داده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها