در پی حادثه چاقو‌کشی روی مدیر یک مدرسه در بندرعباس اتفاق افتاد

ضد فرهنگ در مکان فرهنگی



مدرسه‌ای در کوی نیایش بندرعباس این روزها خبرساز شده است مدرسه‌ای که در آن درگیری رخ‌داده و مدیر و معاون مدرسه با ضربات چاقو مجروح شدند. مدیر 44 ساله از سه ناحیه سر و گردن و ساعد دچار جراحات شدید شد که ساعاتی در کما فرورفت. وی پس از بهبودی مورد جراحی قرار گرفت و در بیمارستان شهید محمدی بستری شد. این  ماجرا مربوط به بعدازظهر سه‌شنبه گذشته است. به گفته پلیس حادثه مربوط به درگیری چند دانش‌آموز همین مدرسه بوده است و فردی که دانشجو و همراه آن‌ها بوده در درگیری از چاقو استفاده کرده بود. در این حادثه 3 نفر ضاربان و نزاع کنندگان دستگیر شدند.

 

درگیری و چاقوکشی

ساعت 16 عصر 30 آذرماه، دانش آموزان در مقطع متوسطه با صدای دادوفریاد به درون حیاط مدرسه کشیده شدند، لحظه‌ای بعد مدیر خون‌آلود بر روی زمین افتاد و عده‌ای پا به فرار گذاشتند.

محمد ذاکری معاون مدرسه شهید ادیب که در این حادثه دچار جراحات از ناحیه دست شده بود گفت: با مدیر «سعدی کناری» توی دفتر مدرسه حضور داشتیم که سرایدار به ما اطلاع داد عده‌ای با ظاهری نامناسب وارد مدرسه شدند و در حال پرخاشگری هستند،بلافاصله به درون حیاط رفتیم اما آن‌ها که گویا شرایط عادی نداشتند با عصبانیت اقدام به فحاشی کردند. وی افزود: یکی از آن‌ها که نزدیک مدیر بود به وی حمله‌ور شد و مابقی افراد نیز با چاقو به ما ضرباتی وارد کردند و متواری شدند. این معاون مدرسه اضافه کرد: آن‌ها قرار بود به یکی از دانش آموزان صدمه وارد کنند که ما مانع این کار شدیم.

 

 وضعیت مصدوم رو به بهبودی است

شهداد کناری برادر مدیر مدرسه با اشاره به اینکه وضعیت مصدوم رو به بهبودی است گفت: سعدی بیش از 24 سال سابقه خدمت در آموزش‌وپرورش دارد و حدود 3 ساله‌ای است که در مدرسه ادیب به‌عنوان مدیر مشغول به خدمت است. وی ادامه داد: برادرم به همراه معاون پس از اطلاع از ورود افراد ناشناسی به درون مدرسه، برای پیگیری ماجرا به حیاط رفتند و پس از فهمیدن ماجرا، برادرم قصد رفتن به درون دفتر مدرسه را داشت که با 110 تماس بگیرند اما در این حین، یکی از ضاربان با چاقو به سمت گردن و دست حمله‌ور و پس از چند ضربه متواری شد. این مرد جوان گفت: بلافاصله اورژانس،برادرم که دچار خونریزی شدید شده بود را به بیمارستان شهید محمدی انتقال دادند وی حالش وخیم بود و مدتی در کما رفت اما حالش بهبود یافت و پس از جراحی از بخش آی سی یو به بخش جراحی بیمارستان منتقل شد.

 

 ضاربان، اراذل‌واوباش نبودند

فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس گفت: حادثه مدرسه شهید ادیب محله نیایش مربوط به درگیری و اختلاف دانش آموزان همان مدرسه باهم بوده است و نمی توان گفت این افراد اراذل‌واوباش هستند. سرهنگ تیمور دولتیاری در گفتگو با صبح ساحل در خصوص ماجرای چاقوکشی افزود: در ساعت 16، سه‌شنبه 30 آذرماه سال جاری دو دانش‌آموز متوسطه شهید ادیب (دو پسرخاله) به همراه فرد دیگری که دانشجو بوده است پس از ورود به مدرسه با یکی از دانش آموزان بر سر اختلافاتی درگیر شدند.

وی ادامه داد: نزاع آن‌ها بالاگرفته که در همین هنگام معاون و مدیر مدرسه برای میانجیگری به درون حیاط آمدند.

 سرهنگ دولتیاری با اشاره به اینکه فرد دانشجو درحالی‌که پسر 3 ساله اش در آغوش داشت با چاقو حمله ور شد گفت: لحظاتی بعد آن فرد دانشجو با چاقو ضرباتی به مدیر و معاون مدرسه وارد کرد. این مقام انتظامی افزود: بلافاصله مأموران سر صحنه حاضر شدند و 3 نفردر سنین حدود 15 تا 18 ساله دستگیر کردند. فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس یادآور شد: با هنجارشکنان تعارف نداریم و با آن‌ها برخورد می‌کنیم ولی در این مورد که در همه‌جا ذکرشده است این افراد اراذل‌واوباش بودند این قضیه را رد می‌کنم. وی ادامه داد: متهمان به دستگاه قضاییه تحویل داده شدند و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها