12

مهر

1403


اقتصادی

21 دی 1400 12:02 0 کامنت

مدیر تعاون روستایی هرمزگان از آغاز توزیع هوشمند کالاهای اساسی بین شهروندان بندرعباسی خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل، سیروس اسدپور پیش ازظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح توزیع هوشمند کالاهای اساسی به صورت استارت آپی با پلتفرم بازرگام با هدف ساماندهی بازار محصولات کشاورزی، کوتاه کردن دست واسطه‌ها و حذف دلالی در بندرعباس آغاز شده و بزودی سایر شهرهای استان پوشش داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه سازمان تعاون روستایی استفاده از ظرفیت تمامی پلتفرم‌های بومی در استان‌ها است، خاطرنشان کرد: مسئولیت توزیع و نظارت بر نحوه پخش محصولات کشاورزی از سازمان صمت مجزا و به جهاد کشاورزی واگذار شده است و نظارت بر نحوه پخش، گرانفروشی، کم‌فروشی و احتکار محصولات کشاورزی اعم از تولیدات پروتئینی، گیاهی و آرد و نان توسط بازرس‌های مجموعه جهاد کشاورزی انجام می‌شود.

اسدپور با اشاره به اینکه سیستم توزیع از طریق سامانه بازرگام است، افزود: در حال حاضر مرغ منجمد با قیمت کیلویی ۲۵ هزار تومان و تخم‌مرغ با قیمت شانه‌ای ۴۳ هزار تومان از طریق این سامانه بصورت رایگان درب منازل شهروندان بندرعباسی توزیع می‌شود و توزیع میوه شب عید و سایر کالاهای اساسی نیز از این طریق پیش‌بینی شده است.

مدیر تعاون روستایی هرمزگان، تصریح کرد: اجرای این طرح ضمن حفظ کرامت مردم عزیز و کمک به دسترسی کالا با قیمت مصوب در سراسر کشور، زمینه خروج تعاونی‌ها از حالت سنتی به مدرن را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به قدمت، سابقه و ریشه دار بودن شبکه تعاون روستایی، افزود: با توجه به اخلال در شبکه توزیع و واسطه‌گری و عرضه نامناسب و دلالی‌های غیرضرور، استفاد از سامانه‌های هوشمند در بحث توزیع و مصرف کننده توسط این شبکه ضرورت دارد تا مردم دغدغه معیشت نداشته باشند.

اسدپور با بیان اینکه پرداخت وجه به صورت اینترنتی بوده و هیچگونه وجهی نیز در محل از مشتری دریافت نخواهد شد، تصریح کرد: شهروندان هرمزگانی‌ها می‌توانند از طریق سایت بازرگام نسبت به خرید کالاهای اساسی تخم مرغ، مرغ منجمد و… اقدام کنند.

دیدگاه ها (0)
img