رییس کل دادگستری هرمزگان:

روند ترمیم خط لوله خوراک پالایشگاه خلیج فارس رضایت بخش است



رییس کل دادگستری هرمزگان در حاشیه  بازدید  از فرایند  عملیات ترمیم شکستگی خط لوله انتقال گاز بستر رودخانه گچین گفت : تلاشگران پالایشگاه ستاره خلیج فارس  از همان لحظات  وقوع سیل و شکستگی در خط لوله میعانات گاز پای کار بودند تا مشکل خط لوله برطرف و خط وصل شد . 
مجتبی قهرمانی  ادامه داد:  در این بازدید مشاهده کردم که نیروهای عملیاتی با کوشش فراوان درصد حل مشکل هستند که با انجام کارهای زیر ساختی ، خسارتی دیگر به وجود نیاید .وی  در خصوص  پرونده قضایی این حادثه اظهار داشت : ما بر اساس وظیفه قانونی  از باب حقوق عامه و احتمال قصور  در این زمینه ، موضوع را از لحاظ قضایی پی گیری می کنیم. قهرمانی این را گفت که بررسی‌ها به منظور تعیین میزان خسارات وارده و مقصرین احتمالی ادامه دارد،نتیجه این پرونده پس از کارشناسی های متعدد  و اعمال مقررات به اطلاع عموم می رسد.
محمدعلی دادور، مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس نیز  با بیان اینکه نتیجه تحقیقات شکستگی خط لوله و آسیب محیط زیستی از سوی اداره کل دادگستری و سازمان محیط زیست استان اعلام می شود گفت : این چند مدت یک فروند قایق در حوضچه مستقر   و یک فروند  قایق دیگر   در حال آماده باش بود  که  در هنگام بروز حادثه احتمالی جلوی نشت میعانات گازی به سطح آب گرفته شود.وی تاکید کرد: در این مدت خللی در تولید نفت ستاره خلیج فارس وارد نشد و با توجه به ذخیره‌ سازی میعانات گازی در مخازن پالایشگاه ستاره خلیج فارس، عملیات تولید در این پالایشگاه بی‌وقفه ادامه دارد.
گفتنی است  اواخر هفته گذشته به‌دلیل حجم بی‌سابقه بارندگی در استان هرمزگان و خارج شدن آب‌های سطحی از مسیل و ورود سیلاب به خط لوله انتقال خوراک پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس، این خط لوله دچار آسیب‌دیدگی جزئی شد.حجم سیلاب در اطراف خط لوله به‌قدری بی‌سابقه بوده است که در برخی قسمت‌ها دهانه مسیل تا ۶۰۰ متر تعریض شده است، در دهانه مسیل یادشده شیرهای قطع اضطراری وجود دارد و به‌صورت خودکار بسته شده‌اند. کارکنان سختکوش این حوزه در محل مستقر شدند و در کوتاه‌ترین زمان تعمیرات لازم پایان یافت؛ ستاره خلیج فارس، مدرن‌ترین پالایشگاه خاورمیانه است که با مساحتی حدود ۷۳۰ هکتار در ۲۵ کیلومتری غرب بندرعباس واقع شده و بخش عمده ای از بنزین کشور را با تولید روزانه بالغ بر 43 میلیون لیتر تامین می‌کند.

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها