اختراعی که بر ترس از آمپول غلبه می‌کند



محققان به تازگی روشی را ابداع کردند که می‌تواند برای افرادی که از آمپول هراس دارند، مفید باشد.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بسیاری از مردم از سوزن آمپول هراس دارند و به همین دلیل نیز ممکن است بخش فراوانی از این افراد از تزریق واکسن کرونا تا کنون خودداری کرده باشند؛ چرا که آنها نمی خواهند ناراحتی تزریق به وسیله سوزن را تحمل کنند.

یک اختراع جدید می‌تواند برای بسیاری از افرادی که ازسوزن آمپول هراس دارند، مفید باشد.

مواد حیاتی واکسن کرونا، مولکولهای شکننده mRNA هستند و به همین دلیل این واکسن‌ها را نمی‌توان بصورت خوراکی مصرف کرد؛ چرا که mRNA می تواند به سرعت بوسیله اسیدهای داخل شکم از بین بروند.

دو محقق دانشگاه «ام آی تی» آمریکا به نام های «دکتر لانگر» و «دکتر تراورسو» با توجه به این چالش، به دنبال پاسخ به این پرسش رفتند که آیا ممکن است که بتوان چیزی را طراحی کرد که بتواند داخل شکم باقی مانده و پس از آن داروی خود را در آنجا تزریق کند.

سیستمی که این دو محقق اختراع کرده اند، در ابعاد یک کپسول بزرگ است که با ژلاتین روکش شده و به شکل پوسته لاک پشت شکل گرفته است و با خود سوزنی دارد که می تواند تنها زمانی که قسمت صاف این اختراع در بدن جای می گیرد، این سوزن به لایه شکم وارد شود و دارو را بدون درد وارد دیواره شکم کند.

نتایج کار این دو پژوهشگر نشان داد که می توان بدون نیاز به تزریق ناخوشایند آمپول در بازو، واکسن های مبتنی بر mRNA را به داخل بدن تزریق کرد. گفتنی است این دو محقق دانشگاه ام آی تی آمریکا نتایج کار خود را در مجله « Matter» نیز به چاپ رسانده اند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها