شهردار بندرعباس:

شورای شهر مجوز پرداخت حقوق كاركنان را از محل ماليات ارزش افزوده بدهد



شهردار بندرعباس در سی و چهارمين جلسه شورای اسلامی شهر عنوان كرد: از شورای اسلامی شهر خواهش ميكنم مجوز پرداخت حقوق كاركنان را از محل ماليات ارزش افزوده به شهرداری بدهد.
 
به گزارش صبح ساحل،  مهدی نوبانی گفت: اولويت ما رسيدن به درآمد های پايدار است و برای شهرداری بندرعباس بايد اين آيتم فعال شود و برای برون رفت از مشكلات مالی و اقتصادی همراهی شورای اسلامی شهر تعيين كننده است كه قطعا نتيجه نهايی و اثرات مثبت آن برای پرسنل و شهروندان سريع تر محقق خواهد شد.
شهردار بندرعباس با اشاره به كمك ماليات ارزش افزوده در درآمد های شهرداری افزود: در حال حاضر ٦٠درصد از بودجه شهرداری برای هزينه های جاری و ٤٠ درصد برای مباحث عمرانی هزينه می شود.
نوبانی خاطر نشان كرد: از شورای شهر خواهش ميكنم مجوز پرداخت حقوق كاركنان را از محل ماليات ارزش افزوده به شهرداری بدهد تاخير در پرداخت حقوق باعث نارضايتی در هر سازمانی می شود و بايد شرايطی فراهم شود كه از ماليات ارزش افزوده درصد بالاتري برای پرداخت حقوق معوقه پرسنل در موارد خاص استفاده شود و قطعا در نهايت روند ٦٠ به ٤٠ هزينه های جاری و عمرانی رعايت خواهد شد.
مهدی نوبانی با تاكيد بر خدمات رسانی شبانه روزی نيروهای شهرداری بيان داشت: نارضايتی پرسنل شهرداری زمينه های نارضايتی شهروندان را فراهم ميكند زيرا پرسنل در صورتی كه تكريم نشوند و حقوق شان به موقع پرداخت نشود بهره وری و فعاليت آنها كاهش پيدا ميكند پس بايد مقررات در مورد سهم پرداخت حقوق و مزايا از ماليات ارزش افزرده افزايش پيدا كند.
اين مقام مسول تصريح كرد: سهم ماليات ارزش افزوده به صورت ماهيانه به شهرداری ها پرداخت ميشود و اين درامد متغير و فرصتی است تا هم پروژه های عمرانی را سر و سامان دهيم هم هزينه های جاری خود را مديريت كنيم و از انجايی كه پرداخت حقوق و بيمه پرسنل هزينه جاری ما می باشد بايد قوانين و مصوبات شورا در جهت تسهيل و كمك برای دستيابی به يك راه حل اساسی و اثر گذار در شهر و شهرداری باشد.
شهردار اظهار کرد: در ٦ماه گذشته تمام سعی و تلاش ما در حوزه مالی بر اساس پرداخت به موقع حقوق و بيمه بوده و تاخير در پرداخت حقوق اسفند ماه به خاطر واريز نشدن ارزش افزوده در فروردين ماه ١٤٠١ می باشد كه اين مساله برای تمام شهرداری ها در سراسر كشور يكسان بوده است.
وی در ادامه با تاكيد بر جذب سرمايه گذار و فعال كردن كدهای درآمدی پايدار برای شهرداری گفت: تلاش خواهيم كرد هيچ پروژه ای تعطيل يا تاخير در روند اجرای آن ايجاد نشود اما شورای شهر اعتراضات پرسنل برای عدم پرداخت به موقع حقوق و مزايا را بايد مد نظر قرار دهد و راهكار افزايش و تخصيص سهم بيشتری از ماليات ارزش افزرده برای هزينه های جاری قطعا چالشهای را كاهش خواهد داد.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها