12

مهر

1403


اجتماعی

20 اسفند 1390 09:19 0 کامنت

صبح ساحل، اجتماعی _ دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی هرمزگان در سالهای اخیر عملکردهای قابل توجه ای  از خود به جا گذاشته است  طوری که در سال 90 دستاورهای خوبی به ویژه در بخش تجهیز مراکز به امکانات تخصصی درمانی بهداشتی داشته است.رییس دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتي درماني هرمزگان در جمع خبرنگاران از عملکرد سال 90 سخن گفت  وبا اشاره به تجهیز مجتمع درمانی شهید محمدی و دیگر بیمارستان‌های تخصصی شهر بندرعباس گفت:به دنبال این هستیم که چرخه خدمات درمانی فوق تخصصی را در این شهر جامع‌تر و کامل کنیم.

دکترمحمد شکاری  با بیان اینکه ارتباط و تعامل بالایی در بین دانشگاه با سایر دستگاه‌ها و نمایندگان مجلس برقرار است، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خود را موظف به حرکت در مسیر برنامه‌های اساسی توسعه چهار ساله که تحت نظر مرکز است می‌داند.وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، افزود: در اوایل سال آینده قسمت‌های مختلف بیمارستان شهید محمدی به امکانات و دستگاه‌ها تجهیز و یا در این بیمارستان واحدهای درمانی پزشکی راه‌اندازی می‌شود.

راه اندازی دانشکده داروسازی در هرمزگان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در راستای ارتقا سطح دانشگاه علوم پزشکی و استفاده از ظرفیتهای موجود در استان سال 91 دانشکده داروسازی در هرمزگان راه اندازی می شود. . دکتر شکاری  افزود: رشته های دستیاری طب کار و رشته قلب و عروق  و رشته های کارشناسی ارشد انگل شناسی، بیوشیمی، بهداشت محیط، بهداشت حرفه ای، حشره شناسی از سال 91 در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان مستقر می شود.

وی از استقرار رشته های دستیاری جدید در دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و بیان کرد: در سال 90 رشته های کارشناسی ارشد فیزیولوژی پزشکی، آموزش بهداشت، ژنتیک انسانی به دانشگاه افزوده شد و هشت نفر نیز در رشته دکتری پژوهشی پذیرفته شده اند.

دکترشکاری با اشاره به تکمیل سایت دانشگاهی در پردیس بندرعباس عنوان کرد: دانشکده داروسازی نقش مهمی در ارتقا سلامت در استان خواهد داشت و در کنار دانشکده پزشکی، پرستاری ،پیراپزشکی و بهداشت و بین الملل می تواند در تربیت دکتری حرفه ای در رشته داروسازی موثر واقع شود.وی گفت: با توجه به ورود دارو و مکمل دارویی از مبادی ورودی استان  دانشکده داروسازی نقش مهمی در تربیت نیروی متخصص خواهد داشت.

راه اندازی سامانه مدیریت بیماری سرطان سینه برای نخستین بار درهرمزگان

رییس دانشگاه علوم پزشكی هرمزگان از راه اندازی سامانه مدیریت بیماری سرطان سینه در استان برای نخستین بار خبر داد.  دكتر  شكارِِی اظهار داشت: با راه اندازی این سامانه علاوه بر ساماندهی بیماری سرطان سینه ، ثبت علمی بیماران سرطانی نیز برای نخستین بار در استان انجام می شود.

وی افزود: كسانی كه بیماری سرطان سینه آنها تشخیص قطعی داده می شود باید با مراجعه به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكی بیماری خود را ثبت كنند. دكتر شكاری تصریح كرد: دانشگاههای علوم پزشكی 80 درصد بهای داروی تجویزی بیمارانی كه در سامانه مدیریت سرطان سینه ثبت نام كنند به صورت یارانه پرداخت می كنند و بیمار فقط 20 درصد بهای آن را می پردازد . داروی بیماری سرطان سینه دارویی به نام 'هرسبتین' است كه جزء داروهای گران قیمت محسوب می شود

 تجهیز بیمارستان شهید محمدی به پیشرفته ترین دستگاه سنگ شکن

این مقام مسوول از تجهیز بیمارستان شهید محمدی بندرعباس به پیشرفته ترین دستگاه سنگ شکن سخن گفت. دکتر شکاری اظهار داشت: مجهزترین دستگاه سنگ شکن با اعتباری بالغ بر 13میلیارد ریال برای نخستین بار خریداری شده و تا سال 91 خدمات خود را در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس ارائه می دهد.وی افزود: این دستگاه نیازی به بیهوشی نیست و با کمترین عارضه با تعرفه دولتی خدمات درمانی انجام می پذیرد.

افزایش سرانه تخت های اعصاب و روان

دکترشکاری در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر در هرمزگان 70 تخت بیمارستانی اعصاب و روان وجود دارد، اضافه کرد: این سرانه تخت نسبت به جمعیت استان بسیار کم و نیاز به تقویت دارد.رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در همین راستا یادآور شد: از بدو آغاز فعالیت بنده در این سمت، اقداماتی جدی پیرامون تجهیز و بهینه سازی بیمارستان ابن سینا که بیمارستان تخصصی اعصاب و روان است صورت گرفته است.به گفته دکترشکاری، افزایش سرانه تخت‌های اعصاب و روان از الویت‌های دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان است.

شهرهاي قشم ، حاجي آباد ، ابوموسي و كيش زير پوشش پزشك خانواده مي روند

رييس دانشگاه علوم پزشكي وخدمات بهداشتي درماني هرمزگان گفت: از سال 91 شهرهاي قشم ، حاجي آباد، ابوموسي و كيش زير پوشش پزشك خانواده مي روند و نظام ارجاع و پزشك خانواده در شهرها اجرايي مي گردد.دکتر شکاری با بیان اینکه در حال حاضر تمام روستاهای بالای 600 خانوار در این استان از خانه بهداشت برخوردار هستند، گفت: هرمزگان طی سه سال آینده از ساخت خانه‌های بهداشت جدید بی‌نیاز می‌شود.

وی  با اشاره به اجراي طرح پزشك خانواده و نظام اجرا در شهرهاي هرمزگان خاطر نشان كرد: دانشگاه علوم پزشكي هرمزگان در فاز اول اجراي عملياتي پزشك خانواده و نظام ارجاع در شهرهاي قشم ، حاجي آباد ، ابوموسي و كيش از اويل سال 91 اجرايي مي نمايد.دكتر شكاري یادآور شد: شهرهاي شهرستان هاي بندرلنگه ، ميناب ، رودان و ساير مناطق شهري در فاز دوم از نيمه دوم سال آينده تحت پوشش پزشك خانواده و نظام ارجاع شهري قرار مي گيرند. وی عنوان كرد: برنامه اجرايي دانشگاه علوم پزشكي هرمزگان توسط كميته اجرايي استان براي پياده سازي طرح پزشك خانواده در شهرها تدوين شده است كه تا 15 اسفند ماه سالجاري به حوزه معاونت بهداشتي وزارت بهداشت ارسال مي گردد.

دکتر شکاری افزود: شهرهاي شهرستانهاي پارسيان وبستك زير پوشش پزشك خانواده شهري  قرار گرفته اند. رييس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني استان تحقق عدالت در سلامت را از اهداف برجسته اجراي پزشك خانواده دانست و تصريح كرد: مردم در شهرها نيز مي توانند از بسته هاي سلامتي اين طرح بهره مند گردند و نظام ارجاع نقش به سزايي در تسريع در مراجعه مردم به حوزه بهداشتي درماني خواهد داشت.وی با بیان اینکه تاکنون 574 باب خانه بهداشت روستایی در هرمزگان احداث شده، خاطرنشان کرد: با روند موجود احداث خانه‌های بهداشت می توان گفت طی سه سال آینده دیگر نیازی به احداث خانه‌های جدید بهداشت روستایی در هرمزگان نداریم.

مجهز شدن هرسه مرکز تحقیقاتی به یک پژوهشکده

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: راه اندازی سییتم اتوماسیون اداری دانشگاه، راه اندازی سیستم اطلاعات بهداشتی و مجهز شدن هرسه مرکز تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به یک پژوهشکده در سال 91 از مهمترین برنامه های در دست بررسی و اجرا  توسط دانشگاه محسوب می شود.

ساخت مرکز سوانح و سوختگی

دکترشکاری از ساخت مرکز سوانح وسوختگی در استان گفت: مرکز سوانح و سوختگی یکی از مراکز پیشرفته استان خواهد شد و در چهار طبقه با متراژ  پنج هزار و 356 متر مربع  در دو فاز ساخته خواهد شد.

وی افزود: 34تخت ویژه سوختگی با امکانات پیشرفته می تواند از اعزام بسیاری از بیماران به سایر شهرستانها جلوگیری می کند.وی در ادامه از تجهیز  6  اتاق عمل در بیمارستان شهید محمدی طی سال‌جاری خبر داد.دکتر شکاری همچنین از راه‌اندازی تعداد20 تخت سی سی ، 12 تخت ای سی یو و 8 اتاق عمل بخش فوق تخصصی کلیه و بخش پیوند کلیه در بیمارستان شهید محمدی طی نیمه نخست سال آینده خبر داد.این مسئول افزود: همچنین در سال آینده و هشت اتاق عمل جدید دیگر نیز به بیمارستان یاد شده با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان افزوده می‌شود.

این مسئول اذعان داشت: شش تخت ویژه دیالیز کودکان نیز در این بیمارستان طی سال گذشته راه اندازی شده است.رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: در سال 91 بیمارستان کودکان مجهز به شش تخت دیالیز و گسترش فضای فیزیکی می شود.وی بیان کرد: در شرق هرمزگان فقط در بخش درمان شاهد راه اندازی بیمارستان در شهرستان سیریک و راه اندازی بخش جراحی مغز درشهرستان میناب با اعتبار هزینه 150 میلیون تومان جهت خریداری تجهیزات بخش جراحی خریداری شده است.

دکترشکاری تصریح کرد: احداث بیمارستان بشاگرد با پیشرفت100 درصدی همراه است و استخدام نیروهای آن خارج از نوبت در دستور کار قرار می گیرد،  وی گفت: تعداد 54 نیرو در بیمارستان شهرستان سیریک استخدام شده اند ، همچنین تعداد 45 نفر نیروی بهیار، پزشک و 35 نفر در شهرستان بشاگرد در نوبت جذب قرار دارند، شهرستان جاسک از 40 تخت به 64 تخت ارتقاء می یابد.

استقرار دستگاه (ام آر ای) در بیمارستان ابوالفضل شهرستان میناب

دکترشکاری اظهار کرد: استقرار دستگاه ام آر ای در بیمارستان ابوالفضل شهرستان میناب ( سال 91)  کمک مهمی در راستای ارایه خدمات بیشتر به شهروندان مینابی به شمار می رود،  اعزام 12 دستگاه آمبولانس به استان، از دیگر کار های انجام شده و طرح های در دست اقدام است.وی بیان کرد: برگشت 5/15 هکتار زمین به پردیس دانشگاه هرمزگان،احداث مرکز پرتو درمانی و شیمی درمانی در استان،  احداث سالن ورزشی چندمنظوره، احداث 10 پایگاه بهداشتی در شهر بندر عباس، راه اندازی یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به شکل کلینک سیار، تجهیز بیمارستان شهدای بندر لنگه، بیمارستان بستک، اضافه شدن 25 تخت به بیمارستان روانپزشکی بندر لنگه از جمله طرح های اجرایی اولویت دار در سال 91 است.

این مسئول از راه‌اندازی سه باب زایشگاه در روستاهای تیسور، جگدان و تیدر بشاگرد با هدف ارائه خدمات زایمانی خبر داد.وی همچنین از احداث پایگاه‌های بین جاده‌ای در محورهای شرقی هرمزگان خبر داد.شکاری ادامه داد: آغاز و بهره‌برداری از طرح بخش ام آر آی بیمارستان میناب با محوریت پوشش شرق هرمزگان و جنوب کرمان نیز از پروژه‌های مهمی است که می‌تواند نقشی مهم در کاهش هزینه‌ها و  زمان انتظار برای دریافت این خدمت پزشکی داشته باشد.

دیدگاه ها (0)
img