نجات ۳۹خدمه لنج در آب‌های خلیج فارس از ابتدای امسال



معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۱ مورد عملیات جستجو و نجات دریایی انجام و ۳۹ خدمه لنج نجات یافتند.

 

به گزارش صبح ساحل، اسماعیل مکی‌زاده افزود: این تعداد نسبت با مدت مشابه پارسال ۱۳ درصد کاهش داشته است.
وی با اشاره به برجسته‌ترین عملیات‌های مرکز جستجو و نجات دریایی هرمزگان در این مدت به نجات جان هشت نفر خدمه شناور‌های سنتی اشاره کرد و افزود: افراد مضطر در این دو فروند لنج تجاری در دو عملیات جداگانه نجات یافته و در سلامت کامل به آغوش خانواده باز گردانده شدند.
مکی زاده افزود: از این تعداد ۱۴ مورد خدمات پزشکی از سوی مرکز جستجو و نجات دریایی بندرعباس نیز به دریانوردان ارایه شده است.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: به منظور پاسخگویی سریع به سوانح دریایی تمام ۳۵ ایستگاه همیار ناجی در پهنه آبی استان فعال هستند و شناور‌های گشتی، جستجو و نجات دریایی نیز روزانه درحال گشت زنی هستند.
هرمزگان با برخورداری از ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر نوار ساحلی و ۱۴ جزیره، علاوه بر در اختیار داشتن بیش‌ترین مرز دریایی کشور، فعالیت در امر جستجو و نجات دریایی را از ابتدای مرز شهرستان پارسیان در خلیج‌فارس تا مرز دریایی بندر چابهار در دریای عمان برعهده دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها