جانشین فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی خبر داد:

برقراری امنیت در مرزهای کشور



صبح ساحل، حوادث _ جانشین مرزبانی ناجا گفت: امنيت حاکم بر مرزهاي کشور متاثر از خدمات و تلاش هاي شبانه روزي و بي شائبه نيروهاي مرزباني است.

امیر سرتیپ دوم احمد گراوند افزود:امروزه آرامش بر مرزهای استان هرمزگان حکمفرماست که اين امر مرهون تلاش نيروهاي مرزباني هرمزگان مي باشد.وي اظهار داشت: ضريب امنيتي مرزهاي كشور به رغم حضور نيروهاي بيگانه و ناامني برخي كشورهاي همسايه، از بهترين شرايط و وضعيت برخوردار است ومرزبانان نيروي انتظامي با تلاش شبانه روزي و بهره‌گيري از توان نظامي بالا بشدت با هرگونه تهديد و ناامني در مرزهاي كشور برخورد مي‌كنند.سرتیپ دوم گراوند در بندرعباس و در یک نشست خبری از به آب انداختن دو فروند شناور 60 فوتی در آبهای هرمزگان خبر داد و گفت: در آینده نزدیک دو فروند شناور 10 فوتی و 23 فونی تحویل دریابانی کشور می شود.وی ادامه داد:امسال 4 فروند شناور 60 فوتی تحویل دریابانی کشور شده است که در آینده بیش از 50 فروند شناور 17فوتی  و 25 فوتی دیگر به دریابانی اختصاص می یابد.  سرتیپ دوم گراوند از اقدامات تقویت مرزهای کشور گفت: رادار استقراري و شناوري ايجاد شده همچنين انواع دوربين‌هاي ديد در شب خريداري و به واحد‌هاي مربوطه تحويل داده شده است و اکثر  كشفيات مرز به وسيله دوربين ديد در شب و رادار صورت گرفته است.

جانشین مرزباني ناجا افزود: طرح جامع کنترل مرزها با همكاري سازمان‌هاي كشور، استانداران و فرماندهان مرزباني كشور تهيه شده كه مراحل پایانی را می گذاراند اميدواريم در سال جاري به تصويب برسد. وی در خصوص  تخصيص اعتبارات انسداد مرزهاي استان گفت: اعتبارات انسداد مرزها به مرزباني ناجا در سال 89 تخصيص يافته است  و در سال جاری  اعتبارات خوبی در این امر تخصیص یافت. سرتیپ دوم گراوند درباره دستگیری و به هلاکت رسیدن اشرار در مرزهای کشور گفت: امسال 82 نفر از اشرار در مرزهای کشوربا افزایش 10 درصدی  به هلاکت رسیدند و میزان دستگیری‌های افراد مسلح صورت گرفته در این رابطه 48 نفربودند.جانشین فرماندهی مرزبانی ناجا ادامه داد: به ازای هر یک نفر شهید مرزبانی 5 تن از اشرار کشته یا دستگیر می‌شوند.به گفته گراوند، در سال جاری میزان درگیری‌ها با اشرار 25درصد کاهش یافته است، دلیل آن استفاده از تکنولوژی در مرزهاست .سرتیپ دوم گراوند تصریح کرد:بیش از 32 هزار نفر متجاوزبن مرزی  که به طور غیر مجاز وارد خاک کشور شده دستگیرشدند  که نسبت به سال گذشته 25 در صد کاهش داشته است.

 کشف 6 تن مواد مخدر در هرمزگان

سرتيپ گراوند آمار عملكرد مرزباني در سال 90 را تشريح كرد و گفت: كشفيات مواد مخدر در 11 ماهه سال جاري در کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته  25 درصد افزايش يافته است. وي اظهار داشت: طي سال جاري 6 تن انواع مخدر در مرزهاي استان هرمزگان  كشف شده است. امير گراوند این مقدار مواد مخدر را نسبت به سال گذشته 400 درصد  افزایش ذکر کرد.وی با بیان اینکه78درصدي مشروبات الكلي در مرزهاي كشورکشف شده است گفت: در این مدت کشفیات مشزوبات الکلی در هرمزگان 44 درصد افزایش داشته است. این مقام مسوول اظهارداشت: علي‌رغم هدفمندي يارانه‌ها و كاهش قاچاق سوخت طي 11ماه گذشته ميزان كشف سوخت قاچاق امسال در هرمزگان 32 در صد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نشان مي‌دهد.اين مقام مرزباني از افزايش 98 درصد تجهيزات ماهواره‌اي در هرمزگان خبر داد. وي ادامه داد: مرز جايگاه خاصي در امنيت داخلي، اجتماعي، آسايش مردم و توسعه عمراني و اقتصادي كشور داردو هم اکنون مرزباني در دريا و خشکي در 16 استان کشور به صورت مستقل فعاليت مي‌کند

تمهیدات لازم برای جلوگیری از ناهنجاری‌ها درچهارشنبه آخر سال

تمهیدات لازم برای جلوگیری از ناهنجاری‌ها در چهارشنبه آخر سال از ابتدای آذرماه سال جاری اندیشیده و اجرایی شده است.جانشین فرمانده مرزبانی ناجا بابیان این خبر درباره کشفیات موادمحترقه در مرزها هم گفت: در چهارشنبه آخر سال مرزبانی نیز در کنار نیروی انتظامی آمادگی خدمت‌رسانی به مرزها را دارد که در رابطه با کشفیات مواد محترقه مذکور تاکنون بیش از 30میلیون انواع ترقه توسط نیروهای مرزبانی در دریا و خشکی کشف شده است. گراوند با بیان اینکه بیشتر این کشفیات در جنوب کشور بوده است خاطرنشان کرد: یکی از بزرگترین این محموله‌ها در بوشهر بود که طی اقدام دریابانی این استان محموله 11میلیون عددی این مواد کشف و ضبط شد وی خاطرنشان کرد: در نوروز امسال مرزبانان در کنار سایر نیروها در نوار مرزی آمادگی لازم را دارند که به صورت جدی از مرزهای کشور محافظت کنند به طوری که در ایام نوروز تعداد گشت‌ها و کمین‌ها در نوار مرزی و جاده‌های منتهی به مرز افزایش خواهد یافت. تقویت نیروی انسانی و تجهیزات همچون شناورها و انواع رادارها در اولویت کار مرزبانی است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها