رییس هیات مدیره کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی هرمزگان:

خواسته ما از دولت خواسته سیاسی نیست و یک خواسته صنفی است


نویسنده: صبح ساحل

به گزارش صبح ساحل، «ارسلان حیدری»، رییس هیات مدیره کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی هرمزگان در یک نشست خبری که به مناسبت هفته تامین اجتماعی برگزار شده‌بود به تشریح عملکرد کانون‌ها و مشکلات مستمری بگیران در خصوص مصوبه شورای عالی کار پرداخت.

حیدری در این نشست با بیان اینکه افتتاح کانون‌ بازنشستگان به شهریور سال ۷۸ برمی‌گردد گفت: ۲۱ سال از افتتاح این کانون در بندرعباس می‌گذرد و جمعیت اعضا در استان هرمزگان از ۲۰۰ نفر به ۴۲ هزار نفر رسیده است که 31 هزار نفر آن‌ها عضو کانون هستند و به طور کلی می‌توان گفت جمعیت بازنشستگان هرمزگان با خانواده ۹۰ هزار نفر هستند.

وی افزود: درحال حاضر در کانون شهرستان بندرعباس حدود ۱۸ هزار و 946 نفر و در کانون میناب 2 هزار و 582 نفر، در کانون رودان 2 هزار و 850 نفر، حاجی آباد 650 نفر، در پارسیان 100 نفر، بندرلنگه و بستک 1400 نفر و خمیر 337 نفر و در کانون جاسک هزار و 150 نفر بازنشسته عضو کانون هستند.

رییس هیات مدیره کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی هرمزگان عنوان کرد: هیات مدیره جدید کانون از سال ۹۵ به طور مستمر باتوجه به حجم کارها و پذیرش بازنشستگان کار خود را آغاز کرده تا با جمع‌آوری اسناد و مرتب‌سازی و ارتباط مستقیم با مسئولان، کانون را به راهی که مناسب است برسانیم.

وی اضافه کرد: ما در این مدت توانستیم با معاونت عمرانی استانداری ارتباط بگیریم و با خود شخص استاندار ارتباط نزدیک برقرار کنیم و از این طریق دستوری که دادند توانستیم زمینی را از مسکن و شهرسازی بابت دفاتر شهرستان و استان بگیریم که برای ما مایه خرسندی است.

حیدری اظهار کرد: دو تعاونی مسکن و تعاونی مصرف را توانستیم به ثبت برسانیم که در شرف تاسیس است و 611  نفر از بازنشستگان درحال حاضر برای مسکن ثبت نام کرده اند که انتظار داریم این تعداد بیشتر شود و چند قطعه زمین هم برای این موضوع تدارک دیدیم که بازنشستگان بتوانند قدرت انتخاب داشته‌باشند.

وی ادامه داد:سقف وام های ۴ درصدی که از سوی کانون عالی به ما اعلام میکردند از 300 میلیون تومان در طول سال به ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان رسیده‌است که در یکی دوسال اخیر توانستیم به ۵ هزار و ۵۰۰ نفر از بازنشستگان وام ۴ درصدی پرداخت کنیم.

رییس هیات مدیره کانون بازنشستگان ضمن تشکر از دکتر مومنی بابت همکاری لازم گفت: برای تکریم از بازنشستگان در بیمارستان خلیج فارس توانستیم برای بازنشستگانی که در صف نوبت قرار دارند اتاقی را تدارک ببینیم اما متاسفانه در بعضی از شهرستان‌ها آن خدمات درمانی که شایسته بازنشستگان باشد وجود ندارد و فقط درمانگاه‌ها در ساعات اداری فعالیت می‌کنند.

وی افزود: 65 درصد بازنشستگان کمتر از حداقل حقوق میگیرند و متاسفانه ما بازنشسته‌هایی داریم که ماهانه یک میلیون و ۲۰۰ مستمری میگیرد یا ۳ میلیون تومان در ماه میگیرد درحالی که خط فقر ۱۰ میلیون تومان اعلام شده‌است.

حیدری با اشاره به مشکلات خدمات درمانی بازنشستگان بیان کرد: بازنشستگانی که از جاسک با میناب و جاهای دیگر استان به بندرعباس برای درمان مراجعه می‌کنند جایی برای اسکان ندارند و همراهان بیمار هم جایی برای اسکان ندارند که با مدیرعامل سابق نفت ستاره درخصوص احداث مکانی در این خصوص رایزنی کردیم اما با تغییر مدیرعامل هنوز نتوانستیم با ایشان ارتباط بگیریم.

رییس هیات مدیره کانون بازنشستگان با بیان اینکه بیمه تکمیلی را بیمه تحمیلی می‌نامم گفت: چیزهایی که یک بازنشسته نیاز دارد درون بیمه تکمیلی گنجانده نشده‌است و مثلا خدمات مربوط به چشم، گوش، دندان و عصا را شامل نمی‌شود و برای عمل هم بایدچند ده میلیون تومان زیرمیزی به دکتر جراح بدهیم تا عمل جراحی را انجام دهد.

وی ادامه داد: باید طرح الزام تامین اجتماعی  اجرا شود که بتوانیم از خدمات تامین احتماعی استفاده کنیم و نیاز به بیمه تکمیلی نداشته باشیم یا حداقل اجازه دهند بیمه تکمیلی را به صورت استانی ببندیم که با بیمه‌هایی که برای ما خدمات انجام می‌دهند قرارداد ببندیم نه اینکه اجباری باشد.

حیدری اظهار کرد: برای اینکه بازنشستگان ما آرامش بیشتری داشته باشند یک پرتال جامع در دست تهیه داریم که بازنشستگان بتوانند از درون خانه هم حق عضویت خود را پرداخت کند و هم ثبت نام های مربوطه را انجام دهد و نیاز به مراجعه حضوری نباشد.

وی اضافه کرد: ما در استان هرمزگان ۸ کانون داریم که به جز کانون شهر بندرعباس فاقد مکان مناسبی هستند و حتی مکانی ندارند و من خواهش دارم که حداقل تا زمانی که کانون‌ها وضعیت مالی خوبی پیدا کنند یک پارتیشن کوچک در سازمان تامین احتماعی دراختیار ما قرار دهند تا بتوانیم کارهای مربوط به بازنشستگان را در آن انجام دهیم.

رییس هیات مدیره کانون بازنشستگان اظهار کرد: به خاطر پاره‌ای مشکلات که پیش آمد ما توانستیم نظم خاصی را با تعامل با مسئولین برگزار کنیم و اجازه ندادیم که دستگیری در این خصوص داشته باشیم.

وی افزود: خواسته ما از دولت خواسته سیاسی نیست و یک خواسته صنفی است و این خواسته ما اجرای مصوبه شورای عالی است.

حیدری در پایان گفت: بازنشسته‌ها همه عمر خود را در بدترین شرایط صرف کار کردن کرده‌اند و بنابراین خیلی فراتر از این موضوعات باید به آن‌ها توجه شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها