درپی بارندگی‌‌های اخیر

۹۶ میلیون متر مکعب آب وارد سدهای هرمزگان شد



مدیر نگهداری تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: در پی بارش‌های چند روز اخیر در استان سدهای هرمزگان ۹۶ میلیون مترمکعب آبگیری شدند.

  

به گزارش صبح ساحل، رضا ترکمندی افزود: بیشترین میزان آبگیری مربوط به سد جگین است که که خوشبختانه از حجم ورودی روان‌ آب حاصل از بارش‌های تیرماه تاکنون بیش از ۶۷ میلیون مترمکعب به ذخیره این سد افزوده شده و میزان پرشدگی آن به ۹۳ درصد رسیده است.

وی بیان داشت: برای کنترل حجم ذخیره سد جگین از ۶۷ میلیون مترمکعب حجم ورودی ناچار به تخلیه ۴۷ میلیون مترمکعب شدیم تا بتوانیم روان‌آب‌های حاصل از بارندگی‌های ادامه دار تابستانه در بشاگرد را مدیریت کنیم.

مدیر نگهداری تاسیسات آبی شرکت آب منطقه ای هرمزگان اظهارکرد: بنابر آمارها در سد استقلال میناب ۱۱ میلیون مترمکعب حجم ورودی آب جدید بوده که میزان ذخیره آب این سد درحال حاضر به ۷۵ درصد رسیده است.

ترکمندی یادآور شد: سد شمیل و نیان نیز در بارندگی‌های اخیر بیش از ۱۰.۵ میلیون مترمکعب روان‌ آب جدید در خود ذخیره کرد و میزان ذخیره آب و پرشدگی در این سد به ۶۱ درصد رسیده است.

وی تصریح کرد: در سد سرنی میناب نیز چهار و نیم میلیون مترمکعب آب ذخیره شد که هم اکنون ذخیره این سد به ۶۴ درصد رسیده است.

 

هرمزگان، امسال مشکل آب نخواهد داشت

مدیر نگهداری تاسیسات آبی شرکت آب منطقه ای هرمزگان ابراز داشت: باتوجه به حجم قابل توجه ذخیره روان‌آب‌ها در سدهای اصلی هرمزگان، امسال مشکلی در تامین آب آشامیدنی و کشاورزی مردم نخواهیم داشت و حجم آب سطحی استان قابل قبول است.

ترکمندی ادامه داد: باتوجه به اینکه بارش‌ها مقطعی بوده و ما به صورت ملی در یک دوران گذر خشکسالی هستیم، لذا نیاز است مردم همچنان رعایت الگوی مصرف در حوزه آب را در دستورکار داشته باشند و از مصرف بی رویه آب پرهیز کنند.

گفتنی است ظرفیت سد استقلاب میناب۲۴۰ میلیون مترمکعب، سد سرنی ۴۵ میلیون مترمکعب، سد شمیل و نیان ۹۸ میلیون مترمکعب و سد جگین ۲۱۰ میلیون مترمکعب است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها