شایعه رفتن استاندار هرمزگان از کجا نشأت می‌گیرد؟


نویسنده: صبح ساحل

«مهدی دوستی» ۴۳ ساله مهر ماه ۱۴۰۰ سکان استانداری هرمزگان را در دست گرفت. او که یکی از گزینه‌های جدی وزارت نفت در زمان چینش کابینه دولت سیزدهم بود سرانجام در هرمزگان مستقر شد.
نخستین بار «فریدون همتی»، استاندار پیشین هرمزگان در جلسه تودیعش به دوستی بشارت رسیدن به رده‌های بالاتر را داد. همتی گفته بود طی زمان حضورش در هرمزگان چندین بار به او پیشنهاد جا به جایی داده‌ شد و این اتفاق برای دوستی نیز می‌افتد. پس از آن اسفند ماه سال گذشته با شروع برخی تحرکات در مجلس یازدهم برای استیضاح «جواد اوجی»، وزیر نفت کنونی، بار دیگر موضوع رفتن مهدی دوستی از استانداری هرمزگان بر سر زبان‌ها افتاد.
عده‌ای حتی دلیل صدور دیرهنگام احکام منتصبین را هم عدم ماندگاری دوستی می‌دانستند. از زمان حضور دوستی در هرمزگان بیش از هشت ماه می‌گذرد که در این مدت بارها و بارها خبر رفتن او مطرح شده اما دوستی به هیچ کدام واکنش نشان نداده بود تا اینکه طی روزهای اخیر بازهم شایعه‌ای در این خصوص که منشا آن مشخص نیست، نقل محافل خبری شد و بالاخره واکنش استاندار هرمزگان را به دنبال داشت. دوستی طی نشستی روز شنبه 8 مرداد ماه اعلام کرد:«در رابطه با رفتنم از هرمزگان و وزیر شدن، این موضوع صحت ندارد و اطلاعی نیز از آن ندارم.
این اطمینان را می‌دهم که برای هرمزگان برنامه‌های بلندمدتی دارم». او در تایید و تکمیل صحبت‌هایش گفت:«حتی خانواده خود را نیز در این استان ساکن کرده‌‌ام و قرار نیست جایی برویم». بحث درباره اینکه منشا این اخبار از کجاست و با چه هدفی منتشر می‌شود، بسیار است. عده‌ای که به قول معروف «توهم توطئه» دارند منبع اینگونه شایعات را از خود استانداری هرمزگان می‌دانند و مدعی هستند که یاران دوستی برای بالا بردن عیار او و پنهان کردن نقاط تاریک عملکردش اینگونه موضوعات را مطرح می‌کنند. واضح است که رها کردن هرمزگان در این شرایط نقطه روشنی در کارنامه دوستی به جای نخواهد گذاشت.
او که به کارنامه کاری خود در نفت ستاره مباهات می‌ورزد برای تکمیل آن باید رد پایی مثبت در هرمزگان به جای بگذارد که رسیدن به آن نقطه جای کار بسیار می‌طلبد و هنوز از آن فاصله دارد. 

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها