در هفته دولت؛

سامانه‌ پرداخت خسارت زیر ۲۰ میلیون تومان در تصادفات رانندگی بدون نیاز به کروکی رونمایی می‌شود



رئیس کل بیمه مرکزی گفت: در هفته دولت از سامانه‌ پرداخت خسارت زیر ۲۰ میلیون تومان در تصادفات رانندگی بدون نیاز به کروکی رونمایی می‌شود و افراد با ارسال اطلاعات به سامانه و بدون مراجعه حضوری خسارت دریافت می‌کنند.

به گزارش صبح ساحل، «مجید بهزادپور»، رئیس کل بیمه مرکزی گفت: برای اولین بار سند بالادستی به نام سند تحول توسط دولت ابلاغ شد و در آن مردمی سازی صنعت بیمه، دیجیتال کردن، کاهش تصدی بیمه مرکزی هدفگذاری شده است.

وی ادامه داد: در نظر داریم بیمه تکمیلی را به مشاغل دیگر همچون تاکسیرانی‌ها تسری دهیم و پیش‌بینی می‌کنیم پنج میلیون نفر را پوشش دهد و به اضافه خانواده مطمئنا تعداد بیشتری خواهد شد.

  

آغاز به کار سامانه تقلب و تخلف در بیمه در هفته دولت

بهزادپور در خصوص مقابله با تقلب و تخلفات در صنعت بیمه گفت: یکی از اقدامات در سال گذشته طراحی سامانه تقلب و تخلف است که در هفته دولت افتتاح می‌کنیم و با کمک این سامانه افراد و شرکت‌های پرریسک و به صورت هوشمند شناسایی می‌شود و برای مقابله با تقلبات نیز پیش‌بینی‌های لازم انجام می‌شود.

وی اظهارداشت: صنعت بیمه یکی از مجموعه صنایع پیچیده است زیرا در رشته‌های مختلف درمان و شخص ثالث مقابله با تقلب و تخلف نیز پیچیده است اما سامانه ای برای این منظور طراحی شده است.

رونمایی از سامانه پرداخت خسارت بدون کروکی

رئیس کل بیمه مرکزی درخصوص اقدامات صنعت بیمه توضیح داد: یکی از برنامه‌های صنعت بیمه پرداخت خسارت تصادفات زیر ۲۰ میلیون تومان بدون نیاز به کروکی است که سامانه‌ای طراحی کردیم که با ارسال اطلاعات تصادفات بدون مراجعه حضوری پرداخت خسارت انجام شود و به حساب فرد زیان دیده واریز شود وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات طراحی سامانه کروکی آنلاین است و در این طراح پلیس با نرم افزارهایی که در اختیار دارد کروکی تصادف را به صورت آنلایت به دستگاه‌های مربوطه ارسال می‌کند تا در زمان صرفه‌جویی شود و افراد هرچه سریع‌تر خسارت خود را دریافت کنند.

 

اجرای نسخه الکترونیکی برای بیمه‌های تکمیلی در ۲ ماه آینده

بهزادپور تصریح کرد: تکلیفی که سال‌ها برعهده بخش‌های مختلف از جمله بیمه بازرگانی بوده این است که در حوزه بیمه تکمیلی نسخه الکترونیکی را اجرا کند. وی افزود: پروژه ما هاب بیمه درمان است و تا دو ماه آینده بخش نسخه الکترونیکی بیمه تکمیلی نیز آماده می‌شود و به سیستم جامع می‌پیوندد .

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها